RedHat CZ a vim

Pavel Lisy pali na tmapy.cz
Středa Květen 10 17:17:47 CEST 2000

>       Co je vlastne v RPMkach vimu jineho nez zmena implicitnich nastaveni?
> Ja dlouho pouzivam vim z anglickeho RedHatu a nemam s lokalizaci zadne
> problemy.

Zatím jsem celou věc z povzdálí sledoval, teď se do ní vložím, jelikož
jsem to původně balil já.

"Česká varianta" vznikla hlavně proto, že v RH nebylo vim kompilováno
s parametrem -XIM (znalci rozumí) a tudíž nefungovali korektně mrtvé
klávesy, bez dalších úprav Xserveru či klávesnice. Samotné Vim tuto
variantu dovoluje a tak mi připadá lepší ho přeložit, ať funguje
rovnou bez problémů.

>       Neber to jako nejakou kritiku, spis jako tema k diskusi o tom,
> co ma/nema byt v CZ zarazeno a jak to ma byt oznaceno.

K úpravám ?vimrc souborů. Toto asi většinou udělal Milan. Z toho, co se
tam týká češtiny, je první řádek v gvimrc (nastavení il2 fontu), což
už může dělat při připojení od jinud problémy.

Připojuji svůj názor:

Dle Yenyových důvodů nechat nastavení scriptů tak, jak je. Těm kdo
chtějí prostředí vylepšit doporučuji nainstalovat vim-macros...rpm,
která jsou na CD v sekci local.

Má to určité výhody i nevýhody.

Výhody:
   Funkční české prostředí s doplňky do menu pro:
            konverzi češtiny
            speller
            nastavení klávesnice pouze prostředky vimu (mělo by fungovat
               na všech systémech)
            změnu velikosti písmen
            setřídění
            vlna
            převod DOS<>UNIX
            sada udělátek pro pohodlnou práci v LaTeXu (tu postupně
               vyvíjím)
         (většina z toho lze samozřejmě dělat z příkazového řádku, ale takto
         neznalý uživatel může objevit jak na to)
   Dále je celý systém velmi podrobně česky zdokumentován,
      vhodné i jako tutorial toho, co lze ve vimu nastavit a jak
   Makra jsou udělána tak, že si je každý uživatel může zkopírovat k
      sobě ($HOME/.vim) a upravovat (tím přepíše defaultní nastavení,
      protože se načtou přednostně)

Nevýhody:
   Nastavení jsou udělána tak, aby mi vyhovovala, tj. nemusí se líbit
      někomu jinému: např. defaultní font, barvy, absence toolbaru v gvim
      ("nemám ho rád")
   celé se to nahraje do /etc/skel
      => pokud to uživateli vůbec nevyhovuje, může smazat
         $HOME/.vimrc
         $HOME/.gvimrc
         ale musí mu to správce většinou poradit
      => pokud chce udělat menší korekce, nahraje si potřebný soubor
         do $HOME/.vim a upraví dle svého gusta.
   K plné funkčnosti je vhodné doinstalovat pár balíčků, které na CD
      nejsou, ale jsou na ftp://ftp.linux.cz/pub/linux/people/pavel_lisy
      a mohly by byt na druhem CD (tam se doufam Milane vejdou :-)

Má smysl v případě takového řešení dělat opravené rpmka vimu, když na
CD stejně nebudou a dát je na ftp jako update.cz? Nebo to tak udělat v
budoucnosti?

Uvítám diskuzi i náměty od těch, kdo makra už vyzkoušeli.

Pavel

PS. Ve vim se již dá docela programovat (viz ta makra), dokonce již
existuje možnost číst s ním poštu, pracovat v shellu, ...
A nemusíte se učit Emacs (máte to zadarmo, zadarmo, ...)

E-Mail: Pavel Lisy <pali na tmapy.cz>
Date: 10-May-2000
Time: 16:32:49

This message was sent by XFMail