Dotaz od naprosteho laika - mejte se mnou trpelivost

JamesK JamesK na seznam.cz
Čtvrtek Květen 11 09:17:47 CEST 2000

Dobry den,

sam pouzivam na jednom stroji dohromady win98se a linux redhat 6.1. Na
druhem stroji mi bezi win98se a SuSe Linux 6.4. Existuje nekolik moznosti,
jak rozchodit linux s jinym operacnim systemem. Takze:
1) pokud mate bootovaci cd s linuxem (pokud ne, lze jej bud ziskat na
www.vypalcd.cz nebo v chipu 5/2000 bylo na cd SuSe Linux 6.4 zdarma atd.)
2) nabootujete s cd, instalator Vas provede rozdelenim disku (zde byste mel
videt i svoji partition s win95), zde musite vytvorit oddily pro linux,
predevsim / (root), /home (oboji linux native), a swap partition (linux
swap). Na dalsich obrazovkach pruvodce instalaci muzete nastavit, co
instalovat, a na dalsich budete mit moznost nastavit, ktery operacni system
se bude bootovat - v pripade, ze budete chtit bootovat nejprve lilo (tj
zavadec linux. operacniho systemu), muzete nastavit, ktery operacni system
se bude po spusteni lilo spoustet po uplynuti 5 sec standardne - klavesou
tab si muzete vypsat, ktere os jsou k dispozici a po zvoleni jednoho z nich,
se i tento os zavede (je tedy nutne pro linux napsat linux (pro win9x napsat
dos - tak je to standardne v redhatu) + potvrdit entrem).
3) pokud nebudete chtit vyuzit spousteni linux podle bodu 2, tj. prepsat mbr
(master boot record) zavadenim lilo, muzete si nechat vytvorit bootovaci
disketu pro linux (to vam nabidne redhat myslim jako posledni bod
instalace). Pak to bude fungovat tak, ze pokud nevlozite tuto bootovaci
disketu do mechaniky,  nastartuje se windows, pokud nabootujete z diskety,
pak se nabootoje lilo a spusti linux.
4) pokud Vam tento navod nestaci, podrobne viz chip 1-5/2000, kde je serial
k linux s pomerne detailnim popisem, ktery si myslim, ze je vhodny pro
naproste zacatecniky (od veci mozna ani neni se podivat na www.redhat.com).

S pozdravem

J.K.

Ing. Daniel Polak <nemo na hk.ipex.cz> píše v diskusním
příspěvku:<8f8h1j$2r0c$1 na ns.felk.cvut.cz>...
> Jak jsem naznacil v Subj. - dekuji za pochopeni. Mam P100, 1,65 GB disk, z
toho
> volnych skoro 700 MB. Pouzivam Win95 a chci se zacnout seznamovat s
Linuxem.
> Chtel bych si soubezne s Win95 (nekamenujte mne !) nainstalovat RHL 6.2 CZ
> postupne se s nim seznamovat. Nicmene vedle potrebuji plnohodnotne
pracovat s
> kancelarskymi aplikacemi Oken, ucetnictvim i browsit a pracovat s postou.
Muze