TCP/IP tisk z Linux RH.1........

MUDr.Zdeněk Král zdenek.kral na iol.cz
Pátek Květen 12 20:49:03 CEST 2000

>Ivo Panacek pise..
>Zacnete uz dotazy psat do konference linux na linuxcz

Mam dotaz,
je to spatne kdyz  je v nejake verzi RH.cz problem a nekdo se na nej zepta?
Sam resim podobny problem po aktualizaci RH 6.0 na
6.1,kdy nemuzu detekovat paralelni port i kdyz v  RH
5.1, 6.0, to nebyl problem a v textove verzi instalace
bylo mozne konfigurovat tikarnu pri instalaci a od 6.1
to jiz mozne neni,takze se normalni uzivatel,ktery si
nainstaluje cely system dozvi az v printtool,ze nemuze
detekovat port a nainstalovat si tiskarnu(pokud se
nejedna o linux. maga,ktery si vse dodela sam a hlavne vi jak na to).Stejne
nevim proc jsou v moznos-
tech instalace zadavany moznosti mezi KDE a GNO-
ME,kdyz z toho nakonec vzdy vznikne paskvil GNO-
ME a bezny uzivatel nema jinou volbu nez zvolit mezi
dvemi ikonkami a vysledek je porad stejny.Kdy jsem
V RH 5.1 zadal KDE tak bylo vysledkem KDE,proc
to jiz nejde nyni?Ne kazdy je schopen projit Expert
mod a vybrat spravne baliky pro instalaci.
Mel jsem dojem,ze vysledkem vseho snazeni by me-
lo byt masove rozsireni Linuxu i pro bezne uzivatele,
a ne podpora Billproducts uzkoprofilaci konference RH
s odrazenim tech mene zkusenych nebo netechnicky
vzdelanych.
Pokud ovsem nechcete vyvijet distribuci bez ohledu
na pripadne chyby nebo nedostatky.
A predevsim je to problem distribuce RH.cz.V origina-
le RH nebo SuSe Linux 6.4 jsem se s tim nesetkal.

Mozna bude odpovedi,ze toto nepatri do teto konfe-
rence,ale pak je otazkou proc vyvijet RH.cz distribu-
ci,pokud ma byt pouze pro uzkou akademickou ko-
munitu bez vazby na sirokou verejnost,ktera ovsem
nema takove technicke zkusenosti,ale ma treba to
spravne natseni,zkouset neco nove,aby to "nove"
mohlo byt slusnym "standartem" a alternativou do
budoucnosti.Ve WIN9x si zvlada nainstalovat modem
a propojeni k internetu i muj syn na zakladni skole,
v RH 6.1 to nezvladam bez problemu ani ja ani vy-
sokolsti programatori,tak kde asi bude problem?
V systemu a jeho uzivatelske pristupnosti nebo v
beznych uzivatelich?Co asi budou preferovat,to co
zvladaji bez problemu nebo to,nad cim musi  potit
krev?Sam jsem nadsencem pro Linux,ale i me siroke
okoli mne  v soucasne dobe stale povazuje tak trochu
za podivina....ON POUZIVA LINUX!!!???
Takze bych premyslel,nez nekoho odradim.

S pozdravem           Zdenek       zdenek.kral na iol.cz