TCP/IP tisk z Linux RH.1........

Pátek Květen 12 23:25:45 CEST 2000

On Fri, 12 May 2000, MUDr.Zdeněk Král wrote:

> Mam dotaz,
> je to spatne kdyz  je v nejake verzi RH.cz problem a nekdo se na nej zepta?
> Sam resim podobny problem po aktualizaci RH 6.0 na
> 6.1,kdy nemuzu detekovat paralelni port i kdyz v  RH
> 5.1, 6.0, to nebyl problem a v textove verzi instalace

Vite, zakladni problem je v tom, ze se Linux skutecne stale vyviji. Navic
ne silou reklamy a marketingu, ale silou svych schopnosti se dostal mezi
'normalni' uzivatele [kteri maji skutecne jine naroky, nez jeho vyvojari].
Za druhe je vyvijen v drtive vetsine dobrovolniky a zadarmo, cili zde je
silne limitujici faktor (tj. kdyz se za to nic neplati, nelze skutecne
[zatim] ocekavat 100% komfort), ale je potreba pocitat s tim, ze pokud to
pouzivam, mel bych (dle svych schopnosti) prispet a ne jen kritizovat (i
kdyz kritika je take potrebna).

Dodat se da snad jen uz to, ze Vas problem byl rozebran i na
http://www.root.cz, coz je v soucasne dobe velmi slusne misto pro
vyhledani aktualnich informaci.

Abyste nerekl, ze nad Vami ohrnuju nos (jako zkuseny harcovnik), prilozim
reseni: Do /etc/conf.modules dopiste radku:

alias parport_lowlevel parport_pc

a prectete si clanek http://www.root.cz/clanek.phtml?id=243

[...]
> Pokud ovsem nechcete vyvijet distribuci bez ohledu
> na pripadne chyby nebo nedostatky.
> A predevsim je to problem distribuce RH.cz.V origina-
> le RH nebo SuSe Linux 6.4 jsem se s tim nesetkal.

Musim oponovat - takove zmeny v ceske verzi nebyly, takze tato poznamka je
irelevantni (muzete se se mnou o tom pohadat, ale ja skutecne VIM, co jsem
v tech distribucich menil, kdyz jsem je tvoril ja sam).

> Mozna bude odpovedi,ze toto nepatri do teto konfe-
> rence,ale pak je otazkou proc vyvijet RH.cz distribu-
> ci,pokud ma byt pouze pro uzkou akademickou ko-
> munitu bez vazby na sirokou verejnost,ktera ovsem
> nema takove technicke zkusenosti,ale ma treba to
> spravne natseni,zkouset neco nove,aby to "nove"

Vazby, o kterych se zminujete prave vznikaji a je iluzorni si myslet, ze
pred 2 lety jsme mysleli na na to, aby si nejaky XY mohl jednim kliknutim
nakonfigurovat Z. Vite, vznik Linuxu je spojity proces a na zacatku to
skutecne bylo jen pro otrle... :-) ... dnes je to nesrovnatelne lepsi (a
uzivatele bohuzel [nebo bohudik] stale nejsou spokojeni.

> mohlo byt slusnym "standartem" a alternativou do
> budoucnosti.Ve WIN9x si zvlada nainstalovat modem
> a propojeni k internetu i muj syn na zakladni skole,
> v RH 6.1 to nezvladam bez problemu ani ja ani vy-
> sokolsti programatori,tak kde asi bude problem?
> V systemu a jeho uzivatelske pristupnosti nebo v
> beznych uzivatelich?Co asi budou preferovat,to co
> zvladaji bez problemu nebo to,nad cim musi  potit
> krev?Sam jsem nadsencem pro Linux,ale i me siroke
> okoli mne  v soucasne dobe stale povazuje tak trochu
> za podivina....ON POUZIVA LINUX!!!???
> Takze bych premyslel,nez nekoho odradim.

Hmm, vite - ja Linux i jako desktop pouzivam asi posledni pulrok a to
jeste ne na 100%. Navic se mi 'pravovernost', kterou se nekteri lameri
snazi prosadit (nebo se s ni vytahovat), zda velmi pochybna.

...ja Linux pouzivam na to, v cem je skutecne lepsi a zaroven se snazim
jej podporit v mistech, kde se mi zda, ze to potrebuje. Takovy je Linuxovy
zivot (a bohuzel se s tim neda udelat nic jineho, nez se prizpusobit).
Nenechte se mylit, s Linuxem pracuji od konce roku 1993.

BTW: ve vsech kritickych reakcich na Linux je silne citit zklamani z
     neuspokojenych ocekavani. Zajimave na tom je, ze lide do Linuxu
     vkladaji ocekavani, o ktera jinde ani nezavadite (a kdyz, tak pouze
     a jenom v uzce vymezene oblasti, ktera dotycnemu prave nefunguje
     - pres to, ze reseni v Linux jiste existuje a je obvykle trivialni).