Update z original RedHat

Jiri Lisicky lisicky na datis.cdrail.cz
Úterý Listopad 28 13:04:17 CET 2000

Chtěl bych se zeptat. Jak řešíte to, když chcete "updateovat"
českou mutaci RedHat pomocí balíčků z original RedHat/updates?

Krásně se to dá všechno udělat jedním příkazem rpm -F, ale má to jednu
podstatnou nevýhodu. Přeplácne to i balíky, které byly upraveny pro
české prostředí.

Teď jsem objevil ameriku: na ftp.linux.cz jsou update i k k naší cz
verzi - klobouk dolů pánové (dosud jsem to tahal z našeho miroru, kde
byly pouze original updates RH, tak jsem si toho neměl kde všimnout).

A je tu další ale.
Je (mám) v tom trochu zmatek (vybral jsem pár):
ftp.linux.cz:
                     apache          gdm              glibc
RH6.2cz              1.3.12-4cs      2.0beta2-23cz1   2.1.3-15
people/kerslager     1.3.12-6cs      2.0beta2-23cz1
updates RH6.2cz      1.3.12-6cs      2.0beta2-26cz1   chybí
updates RH6.2        1.3.14-2.6.2    2.0beta2-26      2.1.3-21
ivop.regionet.cz     1.3.14-1cs

Nejnovější apache není v updates.cz a kdo neví kde hledat nenajde ho -
což je škoda, když už si s ním dal Ivo Panáček tolik práce.

gdm je v pořádku.
glibc v updates.cz vůbec není - ono se na něm teda asi nic
neupravovalo, ale když už tam jsou balíky kernel?

Měl bych takovou kacířskou myšlenku: "Co kdyby se počeštěné balíky
jmenovaly odlišně od originálu?" Myslím tím přímo NÁZEV balíku, teď je
odlišené pouze v "čísle" (tedy tím cz nebo cs) verze. Chtěl bych tím
zabránit tomu abych si apache-1.3.14-1cs přepsal originálním
apache-1.3.14-2.6.2. On to totiž ve skutečnosti JE JINÝ balíček
(produkt). Pokud by se jmenoval apache-cs nebo cs-apache nemohlo by se
to stát.

Problém (ale je to problém?): nešlo by upgrade na originál RH nebo
update počeštěných balíků na original RH.

Do budoucna by snad všechny české úpravy ustupovat a probublávat přímo
do jediného originál RedHatu.

Ještě jsem si vzpoměl: balík ispell-czech by mohl nastavovat proměnnou
DICTIONARY=czech, aby příkaz ispell pracoval přímo s českým slovníkem.

Nechci aby to vypadalo, že si na stěžuji na něco co pro nás někdo,
navíc zadarmo dělá. Ne, berte to jako krok ke zkvalitnění distribuce.
Proto chci nabídnout teké svou skromnou výpomoc.

To jsem se teda rozkecal.
--
        Jiří Lisický                      ČD KMŽP Olomouc
e-mail: lisicky na datis.cdrail.cz           Vídeňská 15