Update z original RedHat

Středa Listopad 29 10:01:26 CET 2000

On Tue, 28 Nov 2000, Jiri Lisicky wrote:

> Teď jsem objevil ameriku: na ftp.linux.cz jsou update i k k naší cz
> verzi - klobouk dolů pánové (dosud jsem to tahal z našeho miroru, kde
> byly pouze original updates RH, tak jsem si toho neměl kde všimnout).

No, posledni tam proste nejsou, protoze jsem se k tomu uz nedostal
(pracuje se na nove 7.0).

> Nejnovější apache není v updates.cz a kdo neví kde hledat nenajde ho -
> což je škoda, když už si s ním dal Ivo Panáček tolik práce.

Hmm... to je pravda.

> Měl bych takovou kacířskou myšlenku: "Co kdyby se počeštěné balíky
> jmenovaly odlišně od originálu?" Myslím tím přímo NÁZEV balíku, teď je

To nelze, protoze by pak nesly jednoduse updatovat verze (dochazelo by ke
konfliktum v souborech). Takhle je to jednodussi na spravu i na
manipulaci (cz a us verze jsou snadno zamenitelne resp. nahraditelne).

> Do budoucna by snad všechny české úpravy ustupovat a probublávat přímo
> do jediného originál RedHatu.

Jiste. Jenze to je dlouhodoby a navic nekonecny ukol. Opravite jeden balik
a zarucene se najsou dalsi dva, ve kterych nove verze programu kaslou na
cestinu (nebo jine non-ISO-8859-1 jazyky).

> Ještě jsem si vzpoměl: balík ispell-czech by mohl nastavovat proměnnou
> DICTIONARY=czech, aby příkaz ispell pracoval přímo s českým slovníkem.

ispell je obsolete (uz se nevyviji), svetle zitrky budeme mit s aspell.
Jinak je to dobra pripominka - vyrobite novy balicek? ;-)

> Nechci aby to vypadalo, že si na stěžuji na něco co pro nás někdo,
> navíc zadarmo dělá. Ne, berte to jako krok ke zkvalitnění distribuce.
> Proto chci nabídnout teké svou skromnou výpomoc.

Ok. Zcela soukrome nas vsechny pozvete na pivo :-)

...nebo zcela nezistne neco udelejte :-)

Za pripominky dik.