Slovenska klavesnica.

Turcan turcan na abserv.sk
Pátek Duben 6 02:11:38 CEST 2001

V Howto je uvedene klavesa pause, co som omylom povazoval za klavesu
medzernik.
Pomylil som sa, prepacte.

Skoda, ze o prepinani klavesnic nie je v instalacnej prirucke ani zmienka.
Ak som zadal podla kapitoly 5.3.1 slovenske prostredie a podla 5.3.2
slovensku klavesnicu qwerty, Linux zacal vypisovat pri boote chybu
klavesnice a fontu s informaciou o nespravnom zapise, pritom ja som to volil
len ako volbu v menu, tak neviem preco nespravny zapis.
Hladanie v Howto je pre mna neprijemne, nakolko Linux instalujem na P133 s
32Mb pamate a napriek tomu, ze kde kto pise, ze Linux chodi svizne aj na
386, tak na P133 s 32Mb pamate je tak neprijemne pomaly, ze sa s nim skoro
neda robit. Samozrejme doma okrem tohto pocitaca ziaden dalsi nemam a to som
sa pre Linux rozhodoval na zaklade odskusania si Star Office pod Win, kde
chodil prijatelne a ja som od Linuxu ocakaval skor vacsi vykon ako ma Win a
ono to je naopak.
V Howto som sa ale dostal k informaciam kde boli len starsie verzie redhatu.
Najnovsia uvedena je 6.0, tak neviem nakolko to pre 7.0 plati.

Dnes mi uz chodi diakritika s prepinanim klavesnice na konzolach. Nie je to
ale slovenska klavesnica. V Gnome nechodi a ani v StarOffice. V SO zatial
neviem ani ako klavesnicu prepinat. V Howto je informacia, ze SO je
lokalizovany a pripadne problemy riesit na nejakej Internetovej adrese.
Kedze Internet este nemam instalovany, kupil som si dnes knihu StarOffice
5.2 od Computer Press, tak dufam, ze to tam najdem.

Zatial moje dojmy z Linuxu su, ze je ovela pomalsi a narocnejsi ako Windows
a k instalacii si clovek musi najat este jedneho detektiva, ktory mu pomoze
patrat po roznych suborov v spleti adresaroch, v ktorych sa kadeco kadekde
nastavuje zadanim nejakeho textu, ktory si musi uzivatel zase najst v
niektorych suboroch Howto, co ale nakoniec nie vzdy funguje, lebo clovek ma
novu verziu ZIP mechaniky, ci nejaku inu odlisnost, co je dohromady najma na
slabsiom hardveri cinnost, ktora precvici nervovu sustavu kazdeho cloveka.
Prekvapuje ma, ze v prirucke k nemu je k lokalizacii venovane tak malo
informacii.
Samozrejme pre tych, co sa uz v tej spleti suborov vyznaju to je fajn, aj
ked neverim, ze jednoducho si pamataju vsetky tie nastavenia a retazce
textov ktore je treba do tych suborov zadavat, ale ak pracuju s lepsim
hardverom, tak aspon nemaju taky problem to po tych suboroch hladat.

Tibor Turcan