LILO

MUDr. Vítězslav Podivínský podivinsky na unet.cz
Sobota Srpen 25 12:41:42 CEST 2001

Diky i pro mne je to prinosem. presto se jeste optam:
Mam Ultra ATA 100 Promise radic/ deska Asus A7V/, na nemz mam poveseny disky
hde, hdg a hdh, pricemz na hdg mam na hdg4 SuSE Linux 7.2 CZ a na hdg2 pak
Red Hat 7.1 CZ. Disky hd e a hdh jsou NTFS.
problem vidim v tom, ze nevidim ani jeden disk NTFS, pri jejich pripojovani
se mi objevi hlaska o poruse superbloku a podobne. Disk SCSI sda vidim
dobre. Na nem je ale taky FAT32:-), coz s tim jiste nesouvisi, protoze SCSI
zarizeni vidim velmi dobre( obe vypalovacky bez problemu funguji bez
jakekoliv upravy v LILO).
Na hda, hdb a hdd neni nic, na hdc mam Samsung DVD IDE.
A tak se proto ptam, zda je mozne pouzit podobnou moznost upravy LILO, jakou
popisujete nize, ale misto hda bych psal - a zde mam dilema- hdg, ale mam
DVA Linuxy, oba bych rad v nabidce boot.ini od ntldr videl.
Dale, jak to udelat, abych videl disky NTFS? Kamarad ma disk s Linuxem jako
hdb tusim a ten NTFS disk na hde vidi!
Dekuji za reseni problemu, ktery jsem sice studoval v howto, ale bud
nepochopil, nebo i nenasel vse potrebne.
Daktari

W2kCZ:Pokud se jedna o W2000/NT doporucuji startovani pomoci
W2kCZ:zavadece W2000/NT.
W2kCZ:LILO je vsak treba zapsat do linuxoveho oddilu napr.
W2kCZ:/dev/hda1), nikoliv do
W2kCZ:MBR (patrne tohle splnujete).  Nastartujete Linux z
W2kCZ:diskety a v Linuxu
W2kCZ:zkopirujete boot sektory LILO na disketu:
W2kCZ:
W2kCZ:dd if=/dev/hda1 of=/adresar/bootsek.lin bs=512 count=1
W2kCZ:mcopy bootsek.lin a:
W2kCZ:
W2kCZ:
W2kCZ:Nastartujte W2000, na konec souboru c:\boot.ini doplnte:
W2kCZ:c:\bootsek.lin="Linux".
W2kCZ:
W2kCZ:zkopirujte soubor bootsek.lin z diskety do hlavniho
W2kCZ:adresare W2000.
W2kCZ:
W2kCZ:Restartujte a pri pristim startu W2000 by mel byt Linux v
W2kCZ:nabidce zavadece
W2kCZ:W2000. Pokud ano, objevi se nasledne nabidka LILO. Pod
W2kCZ:Linuxem je mozno cist
W2kCZ:soubory z NTFS
W2kCZ:
W2kCZ:Vice informaci: NT +Linux minihowto
W2kCZ:
---
Co se virů týče, já jsem vám říkal, že to nemá cenu.....