Redhat 7.0 a cestina

Martin Beran martin.beran na worldonline.cz
Úterý Únor 27 12:05:25 CET 2001

Dobry den,

nainstaloval jsem RH 7.0 ENG a pouzivam KDE.
jde mi pouze o to abych v nekterych aplikacich (vi, StarOffice 5.2,
Netscape, Mozilla apod.) mohl psat cesky.
Nepotrebuji pocestene menu, aplikace.

Postupoval jsem podle CZECH-HOWTO, ale nedari se mi.
Nastavil jsem promene:
printenv LC_ALL
printenv LC_CTYPE
printenv LANG

na cs_CZ (export LANG=cs_CZ) a zavedl ovladac klavesnice:

setxkbmap -symbols 'czsk(us_cz_qwertz)' -compat group_led

Funguje pouze psani znaku s carkou, znaky s hacky nefunguji, klavesy jsou
jako mrtve.

V CZECH-HOWTO je toto popsano, jako chyba v nastaveni promenych LC_* a LANG,
ktere ovsem nastavene mam.

Zkousel jsem jeste doinstalovat balicky:

XFree86-8859-2*.rpm

ale ani to nepomohlo, jen se mi v menu KDE rozsirila volba, krome klasicke
kl. cs, jsou tam 2 volby cs-qwerty a cs-qwertz, ale prepnuti do nich
nefunguje jako v prvnim pripade ( promene LOCALES mam nastavene).

Je pravda, kdyz se pokusim zmenit LOCALES v konfiguraci KDE na cs a znovu ho
otevru je tam zpet Language C.

V znakovem rezimu se v CZECH-HOWTO pise o kbd*.rpm, ktery jsem na install
CD#1 ani #2 nenasel, pouziva RedHat neco jineho, nebo je potreba tento rpm
bal. doinstalovat od jinud? ( to jsem jeste nezkousel)

Urcite mi bude chybet neco doinstalovat.
V cem delam, prosim, chybu?

Diky

Martin Beran