Problem s bootem

Petr Šobáň soban na centrum.cz
Pondělí Červenec 16 19:19:20 CEST 2001

On Sun, 15 Jul 2001, Zdenek Sojka wrote:

> Abych to upresnil:
>
> Odebral jsem CD-RW, takze ted mam PS 3GB HD, SM CD.
>
> 1)instaluji RedHat 6.0 (ne 6.2, chybka) EN (kernel 2.2.5-15) z CD (boot z
> CD) na disk s ext2 (nebo bez FS, ext2 se naformatuje pri instalaci, mount
> '/') (hdb, 0x81). hda (0x80) pritomen neni.
> W95 (a domnivam se, ze i predtim Linux) na hdb fungovaly.
> LILO se nainstaluje (nevim, jestli bez chyby), ale pri bootovani misto 'LILO
> boot...' zacne psat 'L 01 01 01 01 01' a porad pise '01 01 01 01 01 01',
> dokud to nevypnu.

/boot neni na začátku disku asi - lba mod a pod....

> Pokud bootuju z diskety, nabehne.... (zmacknu enter a bootuje z hdb, akorat
> ze se nahraje z fd0...)
>
> Vzhledem k tomu, ze je pravdepodobne chyba nekde 'na zacatku', nepisu
> instalovane baliky ani startovane sluzby.
>

> 2) nemuzu zaboha nainstalovat RH 7.1 CZ (z CHIP CD). Oznami mi, ze nemuze
> najit CD-ROM RH Linux v zadne jednotce CD... (CD v mechanice je, nejake ty
> rpm tam jsou taky)

Chyba je v CD třeba instalovat z upravené diskety.

Tento adresar obsahuje opravu pro CD Publisher's Edition, ktere bylo
vydano jako priloha casopisu Chip (cerven 2001).

Aby sla distribuce nainstalovat, je nutne nabootovat pocitac z diskety,
kterou vyrobite z pripraveneho obrazu. Instalator pak sam najde vlozene
CD-ROM a bude pokracovat v instalaci.

Disketu ziskate tak, ze stazeny soubor boot.img zapisete pomoci programu
RAWRITE.EXE (v prostredi DOS nebo Windows) na prazdnou naformatovanou a
bezchybnou disketu:

rawrite -f boot.img -d a:

V prostredi Linuxu zapisete obraz na disketu napriklad prikazem:

cp boot.img /dev/fd0

Nefunkcnost puvodniho CD zpusobil fakt, ze CD je vypaleno jen z
rozsirenim Joliet (MS zpusob zapisu dlouhych nazvu na ISO-9660 datova
CD-ROM) a jadro pouzite pro instalaci ma v sobe jen podporu pro Rock
Ridge Extension (standardni podpora dlouhych nazvu souboru a adresaru a
prav pro Unixove systemy).

Originalni umisteni souboru:

ftp://ftp.spsselib.hiedu.cz/pub/users/Milan.Kerslager/RedHat-7.1/ChipFix/

|            Ostrava                     |

---
Používám legální programy a ZADARMO !
viz http://www.linux.cz/zdarma-a-legalne