kompilace aKtion 0.4.1 na RH 7.1CZ

Michal Fric Michal.Fric na i.cz
Pátek Červenec 27 09:53:26 CEST 2001

Vladimír Jirásek wrote:

> Dobry den,
>
> stahnul jsem zdrojaky aKtion a zkousim je kompilovat na svem stroji, ale
> jiz ./configure mi hlasi:
> checking for KDE... libraries /usr/lib, headers /usr/include/kde
> checking for extra includes... no
> checking for extra libs... no
> checking for kde headers installed... configure: error: your system is not
> able to compile a small KDE application!
> Check, if you installed the KDE header files correctly.
> #
Pravdepodobne vam chybeji hlavickove soubory coz znamena, ze nemate
nainstalovane devel rpm od kde. Tedy napr:.
[mike na darkstar mike]$ rpm -ql kdelibs-devel | more
/usr/include/kde/addressbook.h
/usr/include/kde/booktoken.h
/usr/include/kde/dcopclient.h
a atd.
Staci je doinstalovat.

Dalsi moznosti je, ze se vam headers files dostaly do nejake
nestandardni cesty napr. proto ze jste si KDE kompiloval sam. Pak staci
to configure sdelit vhodnym parametrem.

> Pokud se pokusim nainstalovat aktion z RPM aktion-0_4_1-1_i386.rpm tak to
> zahlasi:
> # rpm -ivh aktion-0_4_1-1_i386.rpm
> chyba: nevyřešené závislosti:
>         libkdecore.so.2 je nutné pro aktion-0.4.1-1
>         libkdeui.so.2 je nutné pro aktion-0.4.1-1
>         libkfile.so.2 je nutné pro aktion-0.4.1-1
>         libkfm.so.2 je nutné pro aktion-0.4.1-1
>         libqt.so.1 je nutné pro aktion-0.4.1-1
> #
> Soubor libkdecore.so.2 v systemu opravdu neni. Nevite co mi jeste chybi za
> balicek?

[mike na darkstar mike]$ locate libkdecore.so.2
/usr/lib/libkdecore.so.2
[mike na darkstar mike]$ rpm -qf /usr/lib/libkdecore.so.2
kde1-compat-1.1.2-8

Zbytek balicku, ktere vam chybi muzete najit prostrednictvim
http://rpmfind.net

--
S Pozdravem
Michal Fric