zabudnute root heslo

Tomas Ganaj t.ganaj na sh.cvut.cz
Středa Červen 13 22:14:32 CEST 2001

nastartuj linux v tzv. single user modu.
az se ti natahne lilo, tak zadej jako parametr jadra "single".
Napr. :
linux  single

tim byste mel nastartovat v tzv. single user modu, ktery umozni prihlaseni jako root, ale bez
hesla. (nejde sice sit, nejsou pripojene ostatni FS, ale to neva.)

prikazem passwd by snad melo jit nastavit heslo nove, pokud ne, tak nejakym editorem, ktery
tam mate nainstalovany si otevrete /etc/passwd a zakomentujte radek, ktery obsahuje zakodovane
heslo roota.
Nejsem si jist, ale melo by to jit  vlozenim # na zacatek radky. Pripadne odeberte z toho
radku celou sekvenci, ktera obsahuje zakodovane heslo. Po restartu by se melo nechat nalogovat
jako root bez hesla.

Za nic nerucim, jeste jsem takove odstraneni hesla nedelal, ale ten single user mod by mej
fungovat.

--

Tomas Ganaj

tel : 0607 / 803 743