Komukoliv kdo muze poradit

Václav Kramář vaclav.kramar na tiscali.cz
Čtvrtek Listopad 1 20:04:13 CET 2001

On Thu, Nov 01, 2001 at 06:13:35PM +0100, Pavel Hübner wrote:
> 2) mnoo a mam takove tuseni ze si cetl REDHAT  v KOSTCE - ale to je
> vedlejsi - dulezitejsi je to, ze se program nejmenuje linuxconf ale
> setup....nevim proc to prejmenovali ale od toho tady jsou jiny a verim,ze to
> udelali jen pro nase dobro ;-)

linuxconf a setup jsou IMHO dva různý programy (teď si to nemůžu ověřit, protože nemam nainstalovaný ani jeden z nich) - setup je taková pistolka pro konfiguraci RedHatu (základní - tušim asi 5 skupin parametrů: služby při startu a pod.), kdežto linuxconf je kanón pro konfiguraci skoro celýho systemu, který je dostupný na vetšině Linuxových distribucí.

Používat linuxconf pro _BĚŽNOU_UŽIVATELSKOU_ konfiguraci je jako jít s kanónem na vrabce, kdežto zkušenější admin si nakonfiguruje co potřebuje rychleji a detailneji ručne - takže k čemu linuxconf? Zvlášť na RH, kde si bežny uživatel vystačí s defaultni konfiguraci, do který si přida pár konfiguráku typu .procmailrc .fetchmailrc .muttrc a .signature a maximálne sáhne do /etc/X11/XF86Config a /etc/hosts. Ti kdož si na Linux-boxu zprovozňuji libovolné specialitky (i sebemenší) už podle mne nejsou běžnými uživateli, ale spíš "advanced", takže chtějí krapet větší kontrolu a hlavně přehled co se vlastně děje.

--

Václav Kramář

e-mail: vaclav.kramar na tiscali.cz
GSM:    +420 777 308 930