Stroj.

Úterý Duben 23 12:09:07 CEST 2002

On Mon, 22 Apr 2002, Jirka Keller wrote:

> Moje zkusenosti s RH se odvijeji od toho, ze RH má zbytecné HW nároky.
> Pokud byste netrval na RH, doporučuji Slacka, je mensí, rychlejsí a
> bezpecnejsi. Slackware 4.0 mi **běhal** na 386, 8 Mb RAM, 80 Mb HD (z toho
> 8 Mb swap). Poslední verze Slacka, 8.0 **chodí** na 386, 8 Mb RAM, bez
> kompilátoru a glibc, ale s LAMP (Linux-Apache-MySql-PHP), sendmailem atd
> chce ovsem celych cca 150 Mb (na 80 Mb disk se opravdu vejde velmi tězko,
> ikdyz vejde. Jinak RH 6.0 mi běhal na AMD k5 133 MHz, 8 Mb RAM, 550 MB HDD
> (brzy jsem ale poznal SLACKa, takze jsem ho smazal ;)) ).

Bez glibc system funkcni nebude.

HW naroky jsou dany pouzitym jadrem a verzi knihoven. Je pravda, ze
novejsi knihovny (tj. v RH 4.x je to libc5, 5.x glibc 2.0, 6.x glibc 2.1 a
7.x maji glibc 2.2) jsou spolu s novejsimi aplikacemi cim dal narocnejsi
na pamet. Pokud potrebujete provozovat neco na 386SX, pouzijte distribuci,
ktera odpovida dobe pouzivani tohoto HW nebo pouzijte minimalizovane verze
knihoven (diet-glibc?), pripadne "jednodisketove" distribuce (napr. LRP a
podobne), ktere jsou optimalizovane na zabrane misto.

Myslet si, ze KDE 3.0 a jadro 2.4 pojede na slabem HW je iluzorni a
nezavisi na pouzite distribuci (distribuce se dnes vyrazneji lisi jen
pouzitym kompilatorem).

Jinak nevyhoda Slackware je v pouzitem balickovacim sysemu, ktery nedokaze
vyresit zavislosti a snadno pri aktualizaci vede k nefunkcnosti systemu
(sam jsem Slackware drive pouzival).

--
                        Milan Keršláger
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz