Jak rozdelit zatez dvou pripojnych bodu?

Pátek Srpen 16 01:58:52 CEST 2002

On Thu, 15 Aug 2002 parent na email.cz wrote:

> Nase skola bude mit dva pripojne body. Jeden mikrovlnou, ten uz bezi a
> dalsi od telekomu(od projektu Internet do skol).Vykon kazdeho jednoho je
> 64kbs, coz je strasne malo.No a my bychom chteli tyhle dva uzly spojit
> tak, abychom meli 128kbs. A jeste tak, aby pozadavky pocitacu ze skoly
> byly posilany jednim nebo druhym dratem, podle toho, ktery bude min
> zatizeny.

Zaridte si pripojeni skoly do akademicke site Cesnet. Pripojeni Vas bude
stat cca 2200,- Kc + naklady na posledni mili (tj. dovedeni dat do baraku
z pripojneho mista Cesnetu). Za tu cenu ziskate konektivitu 1 Mbps.

Generalni dodavatel Vam da za tusim za 4500+ upgrade z 64 na 128kbps.

Stezovat na podminky Telecomu a Indose si ale beztak muzete jedine na
nadrazi nebo v lepsim pripade na lamparne.

Rozhozeni spojeni do dvou odchozich kanalu neni trivialni, protoze byste
musel pouzivat 2 ruzne IP adresy pro svuj pocitac (resp. je nafixlovat na
"chytrem" routeru, ktery spojuje obe site, aby Vam zpetny provoz prichazel
vybranou linkou). Relativne jednoduse by to slo asi udelat pro ruzne
sluzby nebo pro ruzne pocitace, ale to uz mate lepsi rovnou pripojit jednu
ucebnu pres Indos a druhou pres neco jineho.

BTW: Soucasne podminky Indose (tj. konektivitu) zavadeli rakusaci asi pred
     6 lety a v soucasne dobe "upgraduji" skoly na rychlosti v radech
     Mbps. Takze Indos je (minimalne) na urovni 5 let stare technologie
     (srovnani se zahranicim). Pri pohledu do Cesnetu byly linky 64kbps
     aktualni dokonce nekdy v roce 1993. Navic kazdej skolak bude vedet,
     ze z domova ma lepsi spojeni, nez cela slavna skola. Pripomina mi
     to situaci, kdy jsem mel doma Didaktika a ve skole jsme probirali
     detaily salovych pocitacu...

--
                        Milan Keršláger
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz