Linux nekomunikuje se siti. Lepsi je Windows!:o)

Michal Fric Michal.Fric na i.cz
Čtvrtek Únor 14 10:50:02 CET 2002

parent na email.cz wrote:

> Dekuji vsem za rady. Doopravdy snad jen panu doktoru Podivinskemu a panu Jindrovi.
> Formu dotazu jsem podal schvalne tak provokativni, abych obdrzel co nejvice 'inteligentnich' napoved.
> Jak vidim, diskuze je asi k nicemu, protoze na svete existuje prece HOWTO.
> V prvni rade si dam tedy rok anglictiny a za rok se uvidi.
>
> ifconfig je v pohode, jen route pise po kazdem restartu neco jineho, nez co po momentalnim nastaveni pres ifconfig.
>
> Jeste jednou diky.

Nenapsal jste prilis mnoho informaci o svem systemu. Z vaseho mailu se
da usoudit jedine to, ze vam spravne funguje HW pod win. Zkuste tedy
tento genericky navod.

1. Ujistete se, ze mate v aktualni kernelu spravny ovladac pro vasi
sitovou kartu.
Pokud pouzivate modularni kernel juknete se na ovladace pomoci prikazu
lsmod, pokud ne dohledejte infomace v .config souboru ktery jste
vytvarel pred kompilaci.
Nejste-li si jisti jaky ovladac pouzit tak, nejlepsi popis ovladacu
najdete v  helpu kernelu.
Moduly obsluhujete pomoci prikazu lsmod, rmmod, modprobe. Vetsinou se
spravny ovladac ohlasi nejakou chytrou hlaskou jako napr.

8139too Fast Ethernet driver 0.9.22
PCI: Found IRQ 9 for device 00:12.0
eth0: RealTek RTL8139 Fast Ethernet at 0xc8922f00, 00:50:fc:08:76:8f,
IRQ 9
eth0:  Identified 8139 chip type 'RTL-8139B'
eth0: Setting half-duplex based on auto-negotiated partner ability 0000.

2. Pomoci prikazu ifconfig si zkontrolujte ip adresu. Pisete ze vam
pokazde dava jine hodnoty. To je velmi podivne, tahle by se chovat
nemel. Tedy pokud nepouzivate neco co manipuluje s ip, coz muze byt
napr. ppp. Dalsi moznost je ze je vas system vazne poskozen.
Nicmene spravnou ip adresu, pro prvni sitovku nastavite pomoci:

ifconfig eth0 up 192.168.1.1 netmask 255.255.255.0 broadcast
192.168.1.255

Od tohoto okamziku by jste mel mit dostupnou sit ve vase adresnim
prostoru.
Dale muzete nastavi default gw pomoci prikazu:

route add default gw 192.168.22.254

To vam umozni se dostan mimo vasi sit tj. treba na internet.
(zvolene hodnoty jsou pouze priklad, spravne hodnoty si bud doplnite sam
nebo vam je rekne vas administrator.)

Mozne problemy:
- Pri instalaci jste si zapnul nejaky typ fw iptables/ipchains
  Jukne na pravidla iptables -L, iptables -t NAT -L a atp.
- Nezakompiloval jste si podporu siti
- Vypnul jste odpoved na ping
- A mnoho dalsich....

Jestli to opravdu chcete rozchodit tak napiste kam az jste se dostal a
urcite dokonvergujeme k nejakemu cili, ale narovinu jestli priste zase
zvolite "provokativni" ton tak se na vas vykaslu.

--
S Pozdravem
Michal Fric