Prosim nalehave-pri vymene routeru nastal zmatek, jsem odhalen

Jaroslav Lukesh lukesh na k-net.cz
Úterý Říjen 22 09:06:37 CEST 2002

| Odesílatel: Dan Ohnesorg <Dan na feld.cvut.cz>

se pokousel zamenit za svuj router, ale nakonec opet vratil router jejich a
ten ted bezi dle meho bez problemu.?:

fCdptsSTje

| No bych si tipnul, ze jsi to zvoral a udelal jsi si tam open relay, pres
| kterou nekdo rozesila spamy. Na ten router jeste asi neprisel (ale
prijde),
| tohle spise bude problem nejakeho serveru co tam mas pripojeny. Resp.
| libovolneho jineho pocitace s smtp serverem.
|
| Hledej googlem open relay a najdes navod na reseni.

Trefa. Ale myslim si, ze ten jejich puvodni router nejspis byl jinak
nakonfigurovany a delal toho krom routovani podstatne vice (NAT).

Odkud si vubec vyzvedavate postu? A kam ji pri odesilani posilate? (myslim
tim SMTP/POP servery samozrejme). Predpokladam-li ze zvenku a vy vevnitr
mate SMTP na verejne IP, tak se nedivim ze se to stalo.

Reknete jim, ze je to chyba jejich predchoziho spravce, ze nezdokumentoval
nastaveni toho jejich routeru (a taky jejich, ze to nechteli). Na vsechno
totiz prijit hned nelze, zvlast u unixu (taky jsem se kdysi nachytal kdyz
meli silene nestandardnosti - na druhou stranu je delam i ja, ale v
adresari /root nechavam komentar nebo dodam navod i s obrazkama - kdyz k
takovemu stroji prijdete za dva roky, vzpominejte!).

Zdravi JL.