stary BIOS, velky disk

Miroslav BENES mbenes na tenez.cz
Čtvrtek Říjen 31 14:48:17 CET 2002

> Zdravim,
> mam na zkusenejsi uzivatele RH dotaz:
> mam PC s BIOSem podporujicim max. 32GB HDD, disk ma fyzicky 100GB. Ve Windowsech(FAT32) jsem aplikoval DiskWizarda a vidim celych 100GB disku. Na disk ale potrebuji ale take pristupovat z RH-7.3, jak mam postupovat, abych disk nezhroutil?
> Diky za napovedu.

Pristupujte uplne stejne jako z Windows.

Mimochodem pokud byl z Woken viditelny "v cele sve krase" (100
GB), pak neni duvod aby ho linux videl jinak.

Zkuste si dat v linuxu fdisk /dev/hdX a nechte si vypsat
partisny (p). Pokud je spravne uvidite a nebude to hlasit zadne
chyby, neni duvod proc by to v linuxu nechodilo.

Mimochodem mel jsem opacny problem - BIOS zvlada velke disky,
ale slo o RAID o celkove kapacite 120 GB. Ovsem fdisk z Woken
hlasil jenom cca 56 GB (jednoduchym vypoctem jsem zjistil, ze se
"pretocil" na hodnote 65536 MB). Tak jsem ho rozdelil pod
linuxem a ve Woknech jsem to jenom naformatoval. Coz probehlo
dobre a slape to bezvadne ....

Miroslav BENES
E-mail   : mbenes na tenez.cz
TENEZ Chotebor, a.s