stary BIOS, velky disk

Čtvrtek Říjen 31 15:27:55 CET 2002

On Thu, 31 Oct 2002 vladimir.schiffmann na eaa.siemens.cz wrote:

> mam na zkusenejsi uzivatele RH dotaz: mam PC s BIOSem podporujicim max.
> 32GB HDD, disk ma fyzicky 100GB. Ve Windowsech(FAT32) jsem aplikoval
> DiskWizarda a vidim celych 100GB disku. Na disk ale potrebuji ale take
> pristupovat z RH-7.3, jak mam postupovat, abych disk nezhroutil?

Linux uvidi disk normalne.

Musite jen zajistit, aby jadro (tj. oddil s /boot) lezel pod hranici, na
kterou BIOS vidi (protoze LILO i Grub pouzivaji pro zavedeni jadra sluzby
BIOSu).

Pokud byste to zajistit nemohl/nechtel, muzete porad jeste startovat z
diskety (nebo z CD-ROM, pripadne jineho zarizeni). Jadro po natazeni bude
videt na disk normalne.

Pokud byste vsak mel disk vetsi nez cca 137GB, pak Vam nepomuze ani
svecena voda. Potrebujete totiz v tom pripade alespon ATA/100 IDE radic
(ani UDMA ATA/66 nestaci), jinak za danou hranici videt nebude...

--
                        Milan Keršláger
                        E-mail: milan.kerslager na pslib.cz