ceska klavesnice v RH7.3

Peter Cernoch pcernoch na imc.cas.cz
Pondělí Leden 20 12:27:45 CET 2003

> Dekuji za odpoved. Ja jsem nakonec v patek vecer nasla fintu, jak ceskou
> klavesnici zapnout, ale neni pekna, tak to radsi nezverejnuju.

:-)
Usuzuji spravne na reinstalaci?
:-)

> Jinak nazor odborniku je, ze Gnome je nedotazeny projekt a potize s
> klavesnici muzou tim byt zpusobene. Bylo mi receno, ze pro
> verze RH 7.3 a 8.0 se doporucuje pouzivat KDE.

Rekl bych ze KDE i Gnome se stale vyvyjeji a
nekomu vyhovuje to, jinemu zase ono.
Co si vyberete zalezi vicemene jen na vasem rozhodnuti
a pozadavcich (to je ta svoboda volby v linuxu).

Mozna se pletu, ale kdyz mate nastavene spravne
locales a nainstalovane ceske fonty je pak vicemene jedno
jaky manazer pouzijete (samozrejme, jestli dotycny nema
natvrdo zakompilovane nazvy fontu v sobe).

Treba ja (RH 7.1, 7.2 a ted i 7.3) pouzivam jako wm icewm
a s cestinou jsem ani pri pouziti gnome programu nemel
nikdy zadne problemy. Naopak, s KDE jsem mel prace
vic, protoze jsem musel vyhledat dialog s nastavenim
fontu pro tento "system". Ale od te doby je to OK.
Spousta lidi ma jiste jine zkusenosti, ale kdyz nevidim
hackovane c, s, r, a pod., divam se po pouzitem kodovani
a fontech :-)

Petr