ceska klavesnice v RH7.3

Jiri Lisicky lisicky na datis.cdrail.cz
Pondělí Leden 20 12:20:10 CET 2003

On Mon, 20 Jan 2003 11:55:27 +0100 (MET), you wrote:

>Dekuji za odpoved. Ja jsem nakonec v patek vecer nasla fintu, jak ceskou
>klavesnici zapnout, ale neni pekna, tak to radsi nezverejnuju.
>
>Jinak nazor odborniku je, ze Gnome je nedotazeny projekt a potize s
>klavesnici muzou tim byt zpusobene. Bylo mi receno, ze pro
>verze RH 7.3 a 8.0 se doporucuje pouzivat KDE.
no ono odborníků je hodně - a co odborník to názor ;-)

můžete to zkusit i bez Gnome, pouze čisté X Window System.

nastavte si pouze textové přihlášení (nebo se do něj přesuňte příkazem init 3)
pusťte pouze Xserver příkazem:
$ X
pomocí ctrl-alt-F2 se přepněte na druhou konzoli a podruhé se přihlašte
zkontrolujte locale
$ locale
musí vypsat cs_CZ
spusťte xterm na první display, s českým fontem:
DISPLAY=:0 xterm -fn "-*-fixed-*-iso8859-2"
přepněte se zpátky do grafiky pomocí alt-F7
v xtermu můžete znovu zkontrolovat locale
natáhněte českou mapu klávesnice příkazem:
$setxkbmap cz
Zkuste psát česky.

Taky se můžete podívat příkazem xev co tam klávesnice posílá (pozor na focus,
musíte mít kurzor myši v tom správném okně)
xev ukončite stiskem Ctrl-C v okně xterm. X ukončíte Ctrl-alt-backspace
zkuste si to i pro iso8859-1 font.
--
        Jiří Lisický                      ČD KMŽP Olomouc
e-mail: lisicky na datis.cdrail.cz           Vídeňská 15