Re: Háčky a čárky pod Linuxem

Ing. Josef Zacek zacek na aq-test.cz
Středa Květen 28 10:23:58 CEST 2003

Zdravím,
přímo k vaší otázce se soubory již zazněla odpověď. Je nutné při
mountování specifikovat codepage=cpXXX (kodování připojované
partition), resp. iocharset=XXX (kodování nastavené ve vašem
systému).

Ve vašem e-mailu jsem si povšimnul další "skryté" věci ohledně
kodování. Pravděpodobně nebudete mít systém zcela dobře nastaven.
Jenom letmo jsem se podíval na hlavičku vašeho e-mailu a nenalezl
jsem zde žádný odkaz na tag "charset=xxx". Osobně jsem přesvědčen, že
hlavička by měla (musí?) tento údaj obsahovat. Jinak nebude, na jiné
cp platformě nebo jiném OS, mailovací klient vědět v jak správně
dekodovat znaky s diakritikou, resp. bude předpokládat nějaké
standardní kodování (iso-8859-1?). Ohledně e-mailu máte možnosti:
a) nastavit si klienta
b) psat bez hacku a carek
c) e-mailovat si pouze s lidmi, kteří budou mít stejný OS a nastavené
stejné locales, resp. fonty
Osobně doporučuji variantu č.1.

S pozdravem
Josef Žáček

P.S: Jen pro úplnost připojuji vaši hlavičku: