zrychleni casove narocnych operaci

Tomas Capek xcapek1 na aurora.fi.muni.cz
Středa Srpen 25 13:42:11 CEST 2004

V Ruby pracuji s XML slovniky, ktere jsou velike radove megabajty.
Na ziskavani dat z nich pouzivam libXML pro Ruby, jehoz soucasti je
XPath. Ovsem i kdyz se snazim pouzivat co nejspecifictejsi XPath dotazy,
hledani informace, ktera je v ramci slovniku rozeseta a odkazovana obecne
zcela nahodne, se mi zda neumerne pomale, jedna se o radove jednotky az
desitky sekund na vyhodnoceni jednoho Nodesetu.

Slysel jsem o existenci knihovny 'memorize' pro Ruby, ktera umoznuje
cachovat jednotlive tridy behem vypoctu, a chtel bych se zeptat, kde se
tato knihovna da najit, jak funguje a jak se s ni zachazi.

Muj druhy dotaz je podobny, jen obecnejsi, jake metody lze obecne pouzit
na urychleni parsingu XML v Ruby? Je sance, ze pomuze nejaka kompilace do
exe, napr. pomoci exerb?

Diky za rady,
Tomas Capek