zrychleni casove narocnych operaci

Lukas Svoboda xsvobod4 na fi.muni.cz
Středa Srpen 25 13:57:30 CEST 2004

On Wed, Aug 25, 2004 at 01:42:11PM +0200, Tomas Capek wrote:

> V Ruby pracuji s XML slovniky, ktere jsou velike radove megabajty.
> Na ziskavani dat z nich pouzivam libXML pro Ruby, jehoz soucasti je
> XPath. Ovsem i kdyz se snazim pouzivat co nejspecifictejsi XPath dotazy,
> hledani informace, ktera je v ramci slovniku rozeseta a odkazovana obecne
> zcela nahodne, se mi zda neumerne pomale, jedna se o radove jednotky az
> desitky sekund na vyhodnoceni jednoho Nodesetu.
tato knihovna je jiz soucasit (nebo alespon plne nahrazena) knihovnou
AspectR (Simple aspect oriented programming module), ktrera se da najit v
RAA, konkretne v sekci Library/Hacks. Knihovna by v sobe mela mit
dokumentaci, a pokud se nemylim, je popsana i v knizce Ruby
Developers Guide (Syngress).

> Slysel jsem o existenci knihovny 'memorize' pro Ruby, ktera umoznuje
> cachovat jednotlive tridy behem vypoctu, a chtel bych se zeptat, kde se
> tato knihovna da najit, jak funguje a jak se s ni zachazi.
>
> Muj druhy dotaz je podobny, jen obecnejsi, jake metody lze obecne pouzit
> na urychleni parsingu XML v Ruby? Je sance, ze pomuze nejaka kompilace do
> exe, napr. pomoci exerb?
IMHO existuji dve knihovny ReXML a libXML z nichz je mnohem rychlejsi
libXML (wrapper na C knihovnu), takze tu pouzvas spravne.
Ze by slo kompilovat ruby to nevim (nevi nekdo o nejakem nastroji), ale
IMHO to nepude pac jak by se kompiloval eval, ci treba Delegator?

Mozna by stalo za to zvazit zda lze navrhnout efektivnejsi struktura pro
tvoji praci nez XML a tu implementovat.

Lukas