Jeste takovy laicky dotaz

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Pátek Srpen 28 11:43:08 CEST 1998

Daniel Teufel wrote:
> Tedy asi takhle .. predpokladam ze send mail dostane textovy soubor ..

Sendmail dostane postovni zpravu (priblizne podle RFC-822 + hory rozsireni
- MIME aj.) nebo aspon neco co se ji hodne blizi (mohou chybet nektere
i podle RFC-822 povinne hlavicky atd.) - to jest soubor, ktery ma svem
zacatku hlavicky, pak je prazdny radek a pak je telo zpravy. V nekterych
pripadech dostane jeste obalku (pri prijmu dopisu pomoci SMTP; pri primem
vyvolani muze dostat adresu prijemce jako parametr v prikazovem radku).

> a ma otazka je ... prepise sendmail vsechny adresy v tomhle dopise? sam
> si odpovim ze asi urcite nebude prepisovat adresy v tele dopisu.
> Tedy se ptam kdo urci kterou adresu ma prepsat? a jak tu adresu preda ..

Prepise adresy v obalce a v hlavickach, ktere jsou uvedeny ve zdrojacich
sendmailu (soubor src/conf.c) ve strukture HdrInfo a ktere maji nastaveny
flag H_FROM a H_RCPT (celkem 14 ruznych hlavicek).

> R$*<@firma.cz.>$*       $# xlocal $@ firma $: $1<@firma.cz.>$2
> a me zajima prave to uzavreni te adresy do lomenych zavorek <> ..
> to je nejaky standart jak se pisou adresy? a pak co ta posledni tecka za
> cz to mi taky neni jasne .. strucne receno sou vsechny adresy
> user<@firma.cz.>
> nevim ale takovahle adresa mi nesedi .. urcite chapete na co se ptam

Sendmail ma vestaveno, jak se pouzivaji jednotlive sady prepisovacich
pravidel - viz http://www.kin.vslib.cz/~kolar/sendmail/node2.html cast
"Prepisovani adres". Pri prepisovani se v kazdem schematu pouziti
nejdrive pouzije sada pravidel cislo 3, ktera prevede adresu na tvar,
ktery si zvolil autor prislusneho konfiguracniho souboru pro co nejsnazsi
zpracovani adres. Pokud chcete pridavat pravidla do sendmail.cf, musite
tento tvar pro prislusny sendmail.cf velice dobre znat. Proto je lepsi
zadna pravidla nepridavat, ale pouzivat dostupne volby v .mc souboru
a databaze.

                                                       S pozdravem
--
                         ***  Petr Kolar  ***
            Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229