spamm ?

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Čtvrtek Říjen 15 10:57:40 CEST 1998

Robert Follner <follner na icl.cz> wrote:
> No, kdysi jsem videl ALL na nase.domena.cz,
> ale uz to tak nebyva. Ted byva v hlavickach treba f39 na hotmail.com
> a to jako adresat i odesilatel. Tak mi neni jasne, jak se to dostane az
> ke mne (no asi tam bude nejaky mailing list, ale jak to, ze kdyz v hlavicce
> neni nikde moje adresa, tak to prijde ke mne a zrovna ke mne???).

   Na hlavickach ani tak nezalezi. Hlavicky jsou pro adresata, programy pro
dopravu posty dorucuji podle obalky. Viz

http://www.kit.vslib.cz/~kolar/sendmail/

> to je i s maily z teto konference. Jak ten sendmail pozna, ze to ma dorucit
> zrovna mne a proz nejsem uveden v zadne polozce hlavicky???
> Jak se muzu proti tomu branit (teda maily z teto konference bych chtel
> dostavat i nadale :-)?

Pri vetsim poctu odebiranych konferenci tezko, i kdyz nektere uzivatelske
mailery umoznuji filtrovat postu pred prectenim, ale ne kazdy je s to
udrzovat filtrovaci pravidla aktualni, i kdyz se hlasi a odhlasuje z mnoha
konferenci.

Na urovni spravce uzlu nezbyva nez nainstalovat antirelayovou a
antispamovou ochranu a udrzovat aktualni seznam spammeru. No ono je toho
vic, treba filtrovat postu podle obsahu - pro velkou cast reklamnich mailu
to neni az zas tak velky problem - ty lidi, co je pisi jsou magori pisici
velkymi pismeny, vykricniky nesetri, a take nektere fraze jsou docela
obvykle. Ale asi neni rozumne ty dopisy rozvnou zahazovat. Protoze se muze
stat, ze zrovna treba sef takto nebo s nekym takovym komunikuje...

                                              S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229