Presmerovani

Vladimír Solnický solnicky+mail na tmp.cz
Čtvrtek Říjen 15 13:14:19 CEST 1998

On Thu, 15 Oct 1998, Miroslav Vancl wrote:

> Mam prosbu. Budu menit zamestnavatele a tim i adresu. Na starem miste
> si nejaky cas chci ponechat presmerovani na novou adresu. Rad bych si
> ale zaridil automaticke oznamovani nove adresy odesilatelum. Jak to
> ale udelat ciste ? Umim si predstavit, ze z hlavicky dosleho dopisu
> vyseparuju adresu odesilatele a na ni poslu pripraveny text. Bojim se
> ale problemu, pokud bude treba adresa odesilatele chybna a mne se bude
> vracet zprava o teto chybe, aby se mi ty automaticke odpovedi nezacaly
> exponencialne mnozit.

Jedna moznost je na strem serveru do aliases nebo .forward uvest
(predpokladam povoleni funkce redirect u sendmailu >=8,7,0):

aliases:

VaseJmeno:    	Vasejmeno na nova-adresa.cz,VaseJmeno na nova-adresa.cz.redirect

(do .forward porimerene upravene). Funguje to krasne vyjma pripadu, kdy si
postovni program odesilatele povida primo se serverem, na kterem je toto
pravidlo -- pak muze odmitnout odeslani a zobrazit upozorneni, ze je zde
nova adresa, odeslat nebo v pripade mimoradne hloupych klientu (nezkousel
jsem, ale na zaklade projevu v podobnych situacich soudim, ze napr. MS
OutLook 97) vratit dopis, ze odesilatel ma chybnou adresu )bez dalsiho
vysvetleni). Jakmile ale zprava uz prijde via SMTP, je to v poradku a bude
jak dorucen ana VaseJmeno na nova-adresa.cz, tak odesilateli vraceno, ze jste
zmenil adresu na vyse uvedenou (a zacyklit by seto nemelo, protoze DSN
odchazeji s odeislatelem nevratnym -- <>).

S pozdravem

V. S.
--
Mgr. Vladimír Solnický <solnicky+sig na tmp.cz>, T: +420 2 66005186,
MT: +420 603 855154, Šenovská 434, 182 03 Praha 8-Ďáblice, Czech Republic