Poradi

Petr Kolar PETR.KOLAR na vslib.cz
Pátek Září 11 15:13:46 CEST 1998

Daniel Teufel <dabel na bsdi.grendel.cz> wrote:
>  Uz nekolik tydny se trapim s hlavickou x-envelope-to a cim vic tomu
> rozumim tim min se sendmail chova podle meho ocekavani.
> Takze strucne receno cim vic tomu rozumim tim tomu vice nerozumim.
> Prvne se chci zeptat na poradi a posloupnost zpracovani jednotlive adresy.
> jak to jde spravne za sebou?
> sendmail.cf - prepisovaco pravidla

   Sady prepisovacich pravidel se volaji v tom poradi, jak je popsano
v http://www.kin.vslib.cz/~kolar/sendmail/node2.html v casti nazvane
"Prepisovani adres". Pritom adresy v hlavickach se napred jeste zbavi
ruzneho svinstva okolo. Vyhledavani v databazich se provadi, kdyz je
uvedeno v prepisovacich pravidlech - vyrazy $(x klic$@argument$:default$)
provadeji vyhledavani v databazi definovane radkem zacinajicim Kx.

Aliasy se pouziji, pokud se adresa prijemce v obalce se po prepsani sadou
pravidel 3 a 0 vyhodnoti na mailer, ktery ma v radku Mmailer F=... nastaven
nejaky flag (jmeno je nekde doc/op/op.me u sendmailu - cte se to pomoci
nroff -me op.me, nebo to jde pomoci

nroff -me op.me | perl -pe 's/.[\b]//' > op.txt

prevest na obycejny text bez ridicich prikazu pro tiskarnu) - typicky to
byva mailer local.

> aliases
> virtualusertable
> mailroom
> (a jeste jsou nejake dalsi moznosti?)
>  .. nebo to je jinak?
>
> udelal jsem tu drobnou zmenu v sendmail.cf a nechal do kazdeho mailu

Ale fuj! Pokud to jde, sendmail se konfiguruje pomoci .mc souboru. Pokud
mate Red Hat, tak veci ke konfiguraci sendmailu jsou v baliku sendmail-cf-*,
jinak je to primo v .tar.gz souboru. Instalaci muzete provest pomoci
posledni kapitoly z http://www.kin.vslib.cz/~kolar/sendmail/ - pouze
preskocite informace, ktere se tykaji IDA - v soucasne dobe uz IDA
nedoporucuji.

Dalsi text je na http://www.linux.cz/cikhaj/Sendmail/

Nainstalujte si posledni verzi sendmailu - viz www.sendmail.org.

                                                       S pozdravem
--
                         ***  Petr Kolar  ***
            Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229