Forwarding mailu

Řehoř Petr p.rehor na decros.cz
Středa Prosinec 22 14:22:28 CET 1999

> je
> ten
> opacne.
>
> Na tom maskaradovacim stroji spustte nejaky MTA (qmail,
> PostFix, sendmail) a nastavte ho tak, ze postu pro vasi domenu
> nedorucuje lokalne, ale na ten exchange. (Pro qmail to je
> smtproutes, pro sendmail mailertable, jinak RTFM.)

V .mc souboru si zadefinujete:

	define(`MAIL_HUB', `exchange.domena.cz')

a do souboru sendmail.cw si pridate domena.cz nebo do .mc
souboru pridate:

	LOCAL_NET_CONFIG
	R$*<@$m.>$*            $: $>95 < $H > $1 < @ $m. > $2
	#R$*<@$+.$m.>$*        $: $>95 < $H > $1 < @ $2.$m. > $3

Pokud pouzijete vaiantu se sendmail.cw musi byt v Exchange serveru
nastaveny mailove adresy ve tvaru <uzivatel>@exchange.domena.cz
(pro pruchodu sendmailem do Internetu je musite maskaradovat).
Vyhoda je, ze pro dorucovane maily je mozne pouzit aliasy a
oosetrit tak nektere veci, ktere Exchange server neumi prilis
dokonale (napr majordomo nebo abuse: /dev/null).

Ve variante s LOCAL_NET_CONFIG musi byt v Excahnge serveru
nastaveny mailove adresy <uzivatel>@domena.cz. Prvni prepisovaci
pravidlo posila veskerou postu do domena.cz na Exchange server.
Druhe tam posila vsechno pro subdomeny <uzivatel@<cokoliv>.domena.cz

Pokud nepotrebujete nic slozitejsiho, tak mi tohle pripada jednodussi
nez pouzivat mailertable.

Taky je potreba zajistit, ze bude mailserver znat jmeno a IP adresu
Exchange serveru. Na FreeBSD lze v /etc/host.conf nakonfigurovat, ze
zaznamy v hosts maji prednost pred bind a pak je mozne pridat
zaznam do hosts. V Linuxu by to melo byt podobne.

Petr Rehor

PS: Pokud pouzijete prepisovaci pravidla, nezapomennte na spravne
pouziti tabelatoru mezi levou a pravou stranou prepisovaciho pravidla.