Cenzurovani odchozi posty

Pondělí Leden 4 12:00:00 CET 1999

xsorm na informatics.muni.cz (Milan Sorm) writes:

> Jeden muj zakaznik po mne chce, aby mohl cenzurovat veskerou odchozi postu z
> firmy (kvuli uniku informaci). Posta se shromazduje na jednom linuxovem
> serveru, odkud je potom jednou za cas (nejcasteji jednou denne) po spojeni
> modemem pomoci sendmail -q odeslana.
>
> mate nejaky napad, jak zaridit kopirovani vsech odchozich dopisu do nejako
> souboru prip. zasilani na nejaky ucet ? me napada jedine probirat se mqueue
> adresarem a kopirovat si jednotlive vyskytnuvsi se maily. ale nejake lepsi
> reseni ?

Udelat to tak, aby maily odchazejici z dane firmy mohly byt odeslany
jen pres nejaky mail server v teto firme - tedy aby nebylo mozne z
klientu navazat prime spojeni se svetem pres SMTP - pouzit se da
firewall (asi to resite komutovanym spojenim, pres ktere se TCP pakety
neroutuji). Na tomto serveru by sendmail se specialne upravenym
souborem /etc/sendmail.cf prijimal postu, ale vsechnu postu by
filtroval pres nejaky program (obdobu procmailu). Ten by v pripade, ze
dopis je OK, vyvolal sendmail pro doruceni. Sendmail pro doruceni by
pouzival jiny (standardni) konfiguracni soubor.

Otazkou pak je, jak napsat onen specialni konfiguracni soubor
/etc/sendmail.cf a jak napsat ten filtr. Jevi se mi to tak, ze to bud
umite, a pak to po chvili experimentovani napisete, nebo to neumite, a
pak stravite spoustu casu ctenim dokumentace o pravidlech v souboru
sendmail.cf ...

--
A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
UJF AV CR