Problem s WinRoute

Miroslav.Vancl na iccc.cz Miroslav.Vancl na iccc.cz
Pondělí Leden 4 21:23:37 CET 1999

Spravuji postovni server (Linux, sendmail 8.8.4/8.8.4) pro zakaznika, ktery
si stezuje
na stale opakovane problemy s odesilanim posty do jedne konkretni lokality.
Z trasovani relaci jsem zjistil, ze prijemce provozuje WinRoute 3.02a.
Zde je fragment typickeho neuspesneho pokusu o poslani posty (odesilatel a
prijemce zmeneni):

06482 === CONNECT proxy.RRRR.cz.
06482 <<< 220 RRRR.cz SMTP - WinRoute 3.02a
06482 >>> EHLO SSSS.cz
06482 <<< 500 Command unrecognized
06482 >>> HELO SSSS.cz
06482 <<< 250 unspecified.host
06482 >>> MAIL From:<XXXXX na SSSS.cz>
06482 >>> DATA
06482 <<< 354 Enter mail, end with "." on a line by itself
06482 >>> Received: from ...
06482 >>>
06482 >>> .
06482 <<< [EOF]
06482 >>> QUIT
06742 === CONNECT ...

Zde je videt predcasne uzavreni spojeni (asi) ze strany prijemce, coz vede
k vraceni zasilky do fronty.

Stejnou zasilku se ale pozdeji podari  dorucit:

07376 === CONNECT proxy.RRRR.cz.
07376 <<< 220 RRRR.cz SMTP - WinRoute 3.02a
07376 >>> EHLO SSSS.cz
07376 <<< 500 Command unrecognized
07376 >>> HELO SSSS.cz
07376 <<< 250 unspecified.host
07376 >>> MAIL From:<...
07376 >>>
07376 >>> .
07376 <<< 250 Message accepted for delivery
07376 === CONNECT ...

Zajimave je to, ze uspech s prenosem se dostavi po "prostouchnuti"
spojeni napr. dopisem v opacnem smeru nebo zkusebnim rucnim poslanim
zpravy (telnet na port 25 - vzdy projde bez problemu).

Zkousel jsem se ptat u WinRoute ale bohuzel mi moc neporadili:
> Bohuzel mne nenapada, co by to mohlo byt za problem a jak jej resit.
Nicmene: neni mezi vami a WinRoute na strane prijemce linka s
> MTU mensi nez 1500 a neni onen mailserver WinRoute za NATem (pristupny
pres mapovany port) ? Zkuste na nej PINGnout packety s
> nastavenym flagem "Don't fragment".

To fragmentovani se asi deje, o NATu zatim nevim (musel by byt u prijemce a
delal by ho asi prave ten WinRoute),
ale moc se mi to jako vysvetleni nezda.

Nemate nekdo napad jak problem vysvetlit a pripadne resit ? Da se nejak
dokazat, ze je chyba na strane prijemce ?
Nebo tam mam ja problemovou verzi sendmailu ? On jinak tam cca. 2 roky
chodi jako vino a nechce se mi do nej zbytecne vrtat.

M. Vancl
I.C.C.C. spol s r.o.
miroslav.vancl na iccc.cz