Cenzurovani odchozi posty

Oleh Hrynchuk oleh na ti.cz
Čtvrtek Leden 7 19:03:50 CET 1999

Alexandr Malusek wrote:

> Oleh Hrynchuk <oleh na ti.cz> writes:
>
> > > Jeden muj zakaznik po mne chce, aby mohl cenzurovat veskerou
> > odchozi postu z > firmy (kvuli uniku informaci).
> >
> > man sendmail (especially "-X<file>" option).
>
> Neplest logovani a cenzurovani. Volba -X zajisti logovani prisle a
> odesle posty, ale nezabrani odeslani dopisu s informacemi, ktere
> podlehaji utajeni.
>
> Pro cenzorovani je potreba pouzit nejakou verzi nasledujicich metod:
> - Zajistit, aby sendmail dopis pred odeslanim prohnal filtrem, ktery
> vyradi zavadne dopisy.
>
> - Nezavisle na sendmailu prochazet mqueue a vyrazovat dopisy primo z ni.
>
> (No, variant je vic) U druhe varianty by se musely osetrit race
> conditions: prijde-li dopis ve chvili, kdy sendmail frontu zpracovava,
> pak muze dopis odeslat jeste drive, nez ho staci filtr vyradit.
>
> --
> A. Malusek  (malusek na ujf.cas.cz)
> UJF AV CR

Jo. In general yes. I agree.
But, anyway, the question wasn't specified enough.
It means I haven't understood the question.
So, "transit" sendmail has to receive any messages
but to pass defined only.
What sendmail has to do with rejected messages?
To save ones in some file?
(But it isn't important in question's context I think...)

Anyway, imho, it seems better don't to relate with
mqueue's maintenance...

Maybe good decision is to filtrate messages on POP-level
(if customer's mailhub works with POP of course)...

thanks,

Oleh

--
		Nic-hdl:	OG133-RIPE