Virtualni uzivatele ?

Miroslav Silhavy silhavy na jelly.cz
Úterý Leden 26 19:46:58 CET 1999

> na mem linuxu potrebuji pro svoje klienty poskytovat pop3 do jejich
> mailboxu. Rad bych vedel, zda-li jde vytvorit mailbox, aniz bych musel
> zakladat uzivatelske konto...

   Jak pak budete uzivatele autentizovat pri pop pristupu? Asi
nejschudnejsi je vytvorit ucet s nejakym /bin/true misto shellu.
Tim znemoznite i FTP. Na to, co pripadne udelat s ssh/scp se musite
podivat. O nepotrebnosti domovskeho adresare budete muset v nejhorsim
pripade presvedcit pop server, ale mely by mu stacit mailboxy ve
/var/spool/mail.

    Ano. To me samozrejme napadlo, resp. s tou zmenou, ze pouzivam
/bin/false :) Domovsky adresar jsem nadefinoval pro vsechny mail-only
uzivatele spolecny, coz mi nevadi. Pochybuji o tom, ze by se dal uplne
vypustit, precejen se tam sendmail diva po .forward a nevim, jestli ne jeste
po necem.
    Netvrdte mi, ze by se to nedalo nejak vyresit, oddelenou databazi hesel
pro pop3 nebo nejak podobne. Neverim tomu, ze servery typu post.cz, usa.net,
zabyvajici se poskytovanim mailu ve velkem, pro kazdeho uzivatele delaji
zaznam do /etc/passwd???

Myrek....