dva MX stroje pro jednu domenu

Robert Vojta penguin na devil.mendelu.cz
Neděle Červenec 18 09:30:13 CEST 1999

# > 3) Pokud je spatny a obrati se to, jak to bude fungovat? Postu bude
# > prijimat mail.domena.cz a pokud bude vypadek, stroj mail.tripos.cz
# > (zaloha) to zjisti a bude to prebirat a az zacne fungovat mail.domena.cz
# > tak mu to preposle nebo si o to bude muset zazadat?
#
# to asi zavisi na postovnim serveru (druh softu a konfigurace), zda to obcas "zkousi" a nebo jen ceka na explicitni vyzadani prijemce

  sendmail

# vyzadat si to muzete (rucne nebo programove) prikazem

  jak donutit sendmail aby si to vyzadaval treba co 5 minut? napsat
skript co si to bude sam vybirat (telnet ..., ETRN domena.cz, ...)?

# ETRN domena.cz (treba telnetem) smerovanym na port 25 zalozniho SMTP serveru, obvykle napise, zda ma nebo nema neco ve fronte a pokud ma, tak to zacne obvykle predavat cilovemu serveru (dle DNS)
#
# Zkuste ETRN HELP.
#
# Pozor, pokud mate nastavene stejne cilove schranky na zaloznim serveru, posta zapadne tam a zadna fronta nebude a prijemce to nedostane.

  no, myslim ze ne, ja totiz vubec nevim co tam je, je to server poskytovatele
a myslim ze tam nejsou zadne schranky a ceka to ve fronte, protoze on nemuze
vedet jake schranky jsem si ja vytvoril na svem serveru mail.domena.cz

# Osobne pouzivam PostOffice (Win), pouziva to i Telecom na 50000 mailboxu vsech IOL klientu a prakticky se to nemusi ani konfigurovat a je to very easy :))

  mno, to je pro Wira? no jo, jenze tento O$ je velice nezadouci a nikdo ho
tu nechce ani videt

  Robert

--

                    Robert Vojta penguin-at-mendelu-cz