vyreseno: dva MX stroje pro jednu domenu

Robert Vojta penguin na devil.mendelu.cz
Neděle Červenec 18 14:37:56 CEST 1999

Zdravim
  uz to cele funguje, co a jak sem udelal?

# 1) Neni nahodou tento zaznam v DNS chybny? Nemela by byt preference
# stroje mail.domena.cz 20 a preference mail.tripos.cz (zaloha) 10?
#   Kdyz totiz poslu mail do teto domeny, zustane pravdepodobne viset
# na zaloznim (mail.tripos.cz) stroji, protoze nedojde ke stroji
# mail.domena.cz a ani se nevrati jako nedorucitelny.

  Ne, tento zaznam je v poradku, pokud poslu mail do nejake domeny,
ktera ma vice MX zaznamu, bere se postupne od nejnizsi po nejvyssi
preferenci. Tzn. pokud nebude fungovat muj mail.domena.cz, prebere
to stroj s vyssi preferenci, atp.
  Kdyz uz mi zacne fungovat tento stroj, jak ziskat tuto frontu zprav
ze zalohy?

  telnet zaloha smtp
  ETRN moje.domena.cz
  quit

  Co dodat do konfiguracnich souboru sendmailu aby to prijimalo postu
pro domena.cz?

/etc/sendmail.cw   -  dodat radek, kde bude napsana vase domena

/etc/mail.access - dodat radek moje.domena.cz RELAY a potom dodat radky
IP.stroje.v.domene RELAY
IP.dalsiho.v.domene RELAY

  Potom tento soubor prevest na db, tzn. `makemap hash /etc/mail/access.db
< /etc/mail/access`

  Restartovat sendmail a mel by prijimat postu pro vasi domenu.

  Co se mi stalo? Muj server, ktery prijima postu je RH 5.2, sendmail
8.9.3 stazeny z ftp.fi.muni.cz/pub/linux/redhat-contrib/libc6/i386/sendmail*
No, jenze v tomto sendmailu je asi zakompilovana nejaka podpora tcpwrapperu,
protoze pokud jsem nedodal radek sendmail: ALL do /etc/hosts.allow, tak to
proste nejelo. Pritom sendmail nebezel pres ZADNY tcpwrapper. Je to ale
zvlastnost pouze tohoto balicku, protoze sendmail z adresare na FI pro 6.0
to nedela.

  Robert

P.S. Dekuji za ochotu Petru Simkovi a hlavne za trpelivost.

--

                    Robert Vojta penguin-at-mendelu-cz
                  Ustav informatiky - PEF - MZLU v Brne