Konfigurace sendmail na Firewallu

Davidek Tomas davidek na hp02.troja.mff.cuni.cz
Pátek Listopad 5 16:03:26 CET 1999

On 5 Nov 1999, Tomas Cermak wrote:

> chtelo by to trochu vic popsat topologii a soucasne nastaveni...

Firewall (bezi na nem Linux) ma na jedne strane routovatelnou adresu $IP1
(pevna linka), na druhe strane je vstup do privatni site (192.168.88.129).
sendmail je konfigurovan pro posilani mailu smerem ven, default gateway je
nastaven nadrizeny uzel (ISP), stejne tak smarthost pro sendmail. Posilani
mailu z/do firewallu funguje normalne, dokonce i z privatni site do sveta
(v privatni siti funguje WinProxy, ktera se spojuje s Firewallem a pres
sendmail posila maily ven). Problem nastane, kdyz chci maily dosle z venku
forwardovat na WinProxy. Bohuzel totiz ani nefunguje poslani mailu z
firewallu primo na WinProxy (ackoli jine sitove protokoly normalne
funguji, chci-li spojeni s WinNT, na nichz WinProxy bezi) - vzdy dostanu
tuto hlasku:

|------------------------- Failed addresses follow: ---------------------|
 <linhart1 na samuraj> ... transport smtp: 501
<davidek na stroj.xx.yy>...
Sender domain must exist
|------------------------- Message text follows: ------------------------|

U providera je nastaveno, ze veskere odkazy na domenu xx.yy jsou smerovany
na stroj.xx.yy (=firewall). Myslim, ze je to tim, ze mail na samuraj se
stejne posle do vnejsi site. Vycetl jsem, ze se to da nastavil v
mailertable, ale neni mi moc jasne jak, navic jedna z odpovedi v news
comp.mail.sendmail tvrdi, ze mailertable nefunguji "for local deliveries"
(pry v domenach v Cw).

Muzete mi prosim nekdo poradit, jak tohle vyresit ? Jiste reseni pry skyta
qmail, ale do toho se mi moc nechce, nebot pry muze mit problemy s
komunikaci s maily posilanymi z Win.

Diky, zdravi
           Tomas Davidek

 E-mail : davidek na hp01.troja.mff.cuni.cz,
	  Tomas.Davidek na cern.ch