Konfigurace sendmail na Firewallu

Jan Satko satko na quanto.uniag.sk
Pátek Listopad 5 16:06:03 CET 1999

> |------------------------- Failed addresses follow: ---------------------|
>  <linhart1 na samuraj> ... transport smtp: 501
> <davidek na stroj.xx.yy>...
> Sender domain must exist

Toto hlasi ked stroj nema zaznam v DNS.
Takze by som popozeral, ci je pristup k dns.
Pripadne ci ho nieco neblokuje.

> mailertable, ale neni mi moc jasne jak, navic jedna z odpovedi v news
> comp.mail.sendmail tvrdi, ze mailertable nefunguji "for local deliveries"
> (pry v domenach v Cw).

Pomocou mailertable mozte spravy posielat dalej na iny pocitac a navyse
mozte zmenit aj sposob dorucovania (napr. UUCP). Princip je v tom, ze
najnizsi MX zaznam bude na dany server. A potom v maileratable bude
napisane co ma robit dalej.

Nieco podobne je virtusertable, ale tam navyse musi byt zaznam aj
sendmail.cw. Aby si sendmail myslel, ze je posta jeho a potom sa pozre do
virtusertable, ci ju nahodou nema niekde posielat.

S pozdravom

{   Jan 'EIS' Satko        Slovenska Polnohospodarska Univerzita      }
 }   administrator       Centrum Vypoctovej Techniky a Informatiky   {
{    satko na spu.sk        Tr. A. Hlinku 2, 949 01, Nitra, Slovensko    }