qmail - virtualusers

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Pondělí Listopad 8 15:08:58 CET 1999

On 8 Nov 99, at 13:56, Vladimir Smelhaus wrote:

> Ano. Ale zapomnel jsem pripsat, ze postovni program na mail.neco.cz je
> ponekud natvrdly. Kdyz mu prijde mail, ktery ma v envelope adresu
> user na mail.neco.cz, tak ji odmitne. Musi mit user na neco.cz

Tak to je spatne. Proc ho nevyhodite? Obavam se, ze jakekoliv
reseni budete muset nalamat, aby byl envelope recipient spravny.

V tom pripade je nejjednodussi napsat dorucovadlo, ktere ze
vstupu (stdin) vezme mail a odvysila ho pres SMTP vzdalenemu
stroji; vrati bud 111 kdyz se nepovedlo (a ma se zopakovat), nebo
100 (kdyz se to povest ani nemelo), nebo 0 (kdyz se povedlo). Toto
"dorucovadlo" pak dejte to .qmail-default.

Druha moznost (zadne programovani) je:
1. Prelozte si qmail podruhe s jinym conf-home.
2. Tomu do controls napiste, ze neco.cz je v rcpthosts a NE v
virtualdomains ci locals.
3. Nastavte mu smtproutes.
4. Spustte jen jeho qmail-start, nenechte ho poslouchat na zadnem
portu.
5. Jako doruceni v qmail-default pouzijte
|/var/qmail2/bin/forward "$DEFAULT"@neco.cz

Tedy bezi vam druhy qmail (nikdo ho ale nepouziva), ktery
forwarduje zpravy pro neco.cz se spravnou hlavickou na druhy stroj.

NEVYHODA: Pokud dojde dodatecne k bounce zpravy, kterou
posle uzivatel na neco.cz_lokalizovany_na_posta.neco.cz na adresu
uzivatel na neco.cz_lokalizovany_na_mail.neco.cz, tento bounce
bude nedorucitelny.

> V locals neco.cz nemam.

Pokud to mate ve virtualdomains, taky to lokalne zpracovavate (i
kdyz jinak).

> Promenna $DEFAULT je v okamziku zpracovani nastavena na user ?

Promenna $DEFAULT je nastavena na to, cim bylo matchovano
default v .qmail-default. (Rikam to slozite?) Proste pokud mail
poslany na user-ext zpracovava (existujici) user, pak v
.qmail-default bude $DEFAULT obsahovat "ext". Pokud user
neexistuje a zpracovava to alias, bude $DEFAULT obsahovat
"user-ext".

Reseni pres virtualusers je samozrejme mozne, ale porad to
obsahuje problem, jak rict, ze neco.cz je napul lokalni a napul
vzdalena. Jinymi slovy, je treba vymyslet injekcni mechanismus do
druheho stroje.

Pokud mohu tvrdit, pokousite se nalamat protokol k necemu, k
cemu urcen nebyl...

Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz
http://www.antek.cz