Zvlastni dorucovani posty

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Pátek Listopad 19 11:14:33 CET 1999

On 19 Nov 99, at 11:04, Daniel Teufel wrote:
>  Potrebuji vyresit takovyto problem:
>
>   Stroj-1 je podle MX zaznamu prijemnce pro @domena.cz.
>   Ovsem posta pro celou tuto domenu by mela byt dorucena na Stroj-2.
>
>   A ted  vcem je problem nemuzu pouzit port 25 na forwardovani posty mezi
> Stroj-1 a Stroj-2. Proto take je Stroj-1 prijemcem pro @domena.cz.
>
> Znovu UPOZORNUJI, ze port 25 nepripada v uvahu, tedy nemohu resit
> problem standartnim zpusobem (mailertable,smarthost,relaying ...)

Muzete: mailertable a UUCP (na obou stranach; na jedne strane
jako mailer pro domena.cz, na druhe strane jako mailer pro cely
svet). uucp prenos nakopnout jednou za _n_ minut z cronu.

>   Co by to melo umet. Predavat postu online.

Jak moc je podstatne to online?

> A uzivatele na Stroji-2
> by prakticky nemeli mit tuseni o nestandartnim dorucovani.
>
>   Premyslel jsem o reseni
>
>    a) Stroj-2 bude prijmat postu i na jinem portu napr 2500.

Proc ne? V mailertable uvedete SMTP, ale jiny port. Donutite
sendmail, aby na jinem portu poslouchal (to nevim, jak se dela -
pres inetd? :-)

>    b) Predat postu pomoci jine sluzby (ftp,scp) na Stroj-2 a na tom
>       pak podstrcit postu MTA jakoby prisla zvenku.

Takze neco jako
cat zprava | ssh stroj2 -c "/usr/sbin/sendmail -t"

kde misto cat zprava je odpovidajici akce z treba procmailu.

>    ad a) nevim jak na to (a pokud by to slo jak rict Stroji-1 ze se ma
>          spojit se Strojem-2 na jinem portu?)

v mailertable to snad proboha jde.

>    ad b) nevim jak to podstrcit tomu MTA (nejlepe sendmailu - neni
>          podminkou)

/usr/sbin/sendmail (resp. /usr/lib/sendmail) - to je standardni mechanismus,
i kdyz je jiny postak. Je mozna potreba zabranit prepisovani hlavicek -
resp. uzivatelum nesmi par hlavicek navic vadit.

> [...]
> ve kterem je jedna zprava jakym zpusobem podstrcit tento soubor
> sendmailu aby se tvaril jako ze prebral postu z venku a dal sni udelal to
> co ma. Priklad: dojde mi dopis ulozim si ho do souboru. A cilem je aby
> kdyz jej podstrcim lokalnimu sendmailu aby mi zase dosel a tedy aby to
> vypadalo ze mam ve schrance dva uplne stejne dopisy.
>

>  Aby to nebylo uplne vse potrebuji aby to fungovalo i obracene. Tedy
> aby Stroj-2 predaval odchazejici postu Stroji-1 a ten ji pak teprve
> dorucoval nekam dal. Znovu upozornoji ze to nemohu delat pres port 25.

Analogicky - jen se zmeni odpovidajici pravidla v mailertable nebo
virtusertable.

Jinak, jestli se muzu ptat - proc nelze pouzit port 25?

Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz
http://www.antek.cz
PGP key ID: 0x3BA9BC3F