Sendmail+smrsh - pod jakym uctem to spousti veci ?

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Úterý Duben 11 08:43:49 CEST 2000

> Date: Mon, 10 Apr 2000 22:32:46 +0200 (Czech Daylight Time)
> From: Petr Simek <petrsi na jcu.cz>
> To: sendmail na linux.cz
> Subject: Sendmail+smrsh - pod jakym uctem to spousti veci ?
>
> Zkousim tu rozbehat listserv ve spolupraci se sendmailem 8.9.3 se smrsh.
> Udelal jsem link na program ktery to prijima ty zpravy ale pise mi to -
>
>    ----- The following addresses had permanent fatal errors -----
> "|/var/spool/listserv/.bin/flist testing-request"
>     (expanded from: <testing-request na bf.jcu.cz>)
>
>    ----- Transcript of session follows -----
> [...]

Nevim jak v linuxu (napr. v HP-UX je to pod user=daemon), ale to
by melo byt velmi snadno zjistitelne: jako mailer=prog staci dat treba
uplne trivialni skriptik s nastavenim PATH a radkem typu
"id|mailx my_username" a s pravy 555.  Potencialni usernames by mely mit
(pouze pro ucely tohoto testu) nejaky "normalni" shell (ksh ap.)

BTW: /var/spool asi neni ten "pravy" strom na umisteni programu.

K smrsh: osobne se mi zda natolik "bezpecny", ze se pod nim neda delat
skoro nic. Mohl by zde prosim nekdo vysvetlit, v cem spocivaji udajna
nebezpeci pri pouziti "bezneho" shellu (ksh) jako mailer=prog? V man-page
k smrsh (HP-UX) jsou jakasi zaklinadla, ale konkretni objasneni rizik pouziti
beznych shellu chybeji (samozrejmosti jsou zakladni obezretnosti typu nastaveni
PATH, umask, nepouzivani env s daty z stdin, nepousteni stdin treba do "|sh"
ap.).
--
                                                Lubos Kaspar