Sendmail+smrsh - pod jakym uctem to spousti veci ?

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Úterý Duben 11 09:11:17 CEST 2000

On Tue, 11 Apr 2000, Lubos Kaspar wrote:

> Nevim jak v linuxu (napr. v HP-UX je to pod user=daemon), ale to

Jak to vypada tak se to spousti pod ID majitele souboru. Po zmene na root
to chodilo taky, ale nakonec jsem zjistil ze spravna kombinace je

-rwsr-sr-x   1 listserv listserv    22892 Apr 26  1999 flist

> BTW: /var/spool asi neni ten "pravy" strom na umisteni programu.

Nevim - je to tak v rpmku - ona je to v podstate sada skriptu a jedna
binarka co dela wrapper.

> K smrsh: osobne se mi zda natolik "bezpecny", ze se pod nim neda delat
> skoro nic. Mohl by zde prosim nekdo vysvetlit, v cem spocivaji udajna
> nebezpeci pri pouziti "bezneho" shellu (ksh) jako mailer=prog? V man-page
> k smrsh (HP-UX) jsou jakasi zaklinadla, ale konkretni objasneni rizik pouziti
> beznych shellu chybeji (samozrejmosti jsou zakladni obezretnosti typu nastaveni
> PATH, umask, nepouzivani env s daty z stdin, nepousteni stdin treba do "|sh"
> ap.).

No asi prave proto je ten smrsh bezpecnejsi :-) ze proste nemusite tyhle
problemy resit a tudiz tam ani nemuzete udelat chybu.