MASQUERADE a SMARTHOST nejdou dohromady

Zdenek Drlik zdenek.drlik na kleibl.cz
Středa Srpen 9 08:21:33 CEST 2000

Ales Rygl wrote:

> Chyba byla nekde jinde. Vybne jsem pouzil domaintable na firewalu (chtel jsem
> prichozi postu predavat dovnitr a nemohl jsem nejak rozchodit mailertable -
> nemuzu dodnes a tak to delam pres virtusertable). Jak jsem zjistil v README k
> sendmail.cf, tak se pouziti domaintable projevi v prepisovani hlavicek, v cemz
> byla ta bota.
>
> Protoze mi sendmail neustale ignoruje mailertable, resim to ve virtusertable
> takto:
>
> @firewall.moje.cz    %1 na server.firewall.moje.cz

> [...]

Mame tady velmi podobnou konfiguraci jako Vy, tzn. na proxy je sendmail (8.9.3),
ktery vsechnu postu na domenu kleibl.cz posila na server ve vnitrni siti (take
sendmail 8.9.3). Konfigurace je nasledujici (treba Vam to pomuze).
Na proxy.net1.kb je v mailertable radek:

kleibl.cz    smtp:linux.net1.kb            (proxy musi hosta znat, tzn. musi byt
uveden v /etc/hosts, nebo musi byt chopen jej ziskat pres DNS)

a v souboru access:
localhost    RELAY
net1.kb       RELAY
kleibl.cz     RELAY

Jinak zadne maskaradovani. Na serveru ve vnitrni siti mame nastaveno v
sendmail.cw:
kleibl.cz

dale v sendmail.mc:
define(`SMART_HOST`, `proxy.net1.kb`)
MASQUERADE_AS(`kleibl.cz`)
FEATURE(`allmasquerade`)
FEATURE(`nodns`)
define(`confHOSTS_FILE`)
define(`confSERVICE_SWITCH_FILE`, `/etc/service.switch`)

Soubor /etc/service.switch obsahuje pouze radek
hosts    files

Na klientech ve Win je jako SMTP server nastaven server ve vnitrni siti -
linux.net1.kb, pro domenu kleibl.cz ulozi postu lokalne do mailboxu a vse ostatni
aniz by se snazil vyhledavat v DNS prehodi na proxy.net1.kb.

--
S pozdravem

Zdeněk Drlík