Zastupne znaky v aliases

Lubos Kaspar kaspar na cnb.cz
Pátek Srpen 18 09:11:08 CEST 2000

> To: sendmail na linux.cz
> Date: Wed, 16 Aug 2000 21:33:00 +0200
> From: Dan Lukes <dan na gw.nic.cz>
> Subject: Re: Zastupne znaky v aliases

Toto je bohuzel velmi nestastne zkracena citace, protoze uplne
zatemnuje smysl meho puvodniho sdeleni. Neptal jsem se totiz, jestli nekdo
umi napsat pravidlo, protoze jsem tam jakysi vzor sam uvedl. Slo
mi totiz o jinou vec, a to sice dat smerovani pravidlem ala "novak.* : nekam"
do S5, kterazto sada se ma provadet az po aliasech. To by mohlo mit tu
vyhodu, ze v aliasech by mohly byt i nektera smerovani "novak.neco : nekam"
a teprve kdyz by konkretni novak.cokoliv nebylo v aliasech, uplatnilo by
se pravidlo.

Ma nekdo prosim zkusenosti s S5? Mne by se to hodilo napr. na definici
smerovani do mailserveru, ktery by obslouzil "user unknown" nejakym
sofistikovanym zpusobem (napr. hledani podobnych a zrusenych jmen v DB ap.).

> 	No, rekneme, ze uz jsem se parkrat v prepisovacich pravidlech hrabal, a
> tak muzu rict, ze to urcite jde, ale je to pomerne pracna zalezitost.

Zrovna toto se mi nezda byt tak strasnym.

> kdyz v tomto pripade by melo stacit najit to pravidlo, kde se sendmail
> zabyva specialnim vyznamem znaku "+" a nahradit jej v tom miste teckou.
> Tim by to mohlo byt nakonec pomerne jednoduche. Je ale potreba mit od te
> doby na pameti, ze tecka je specialni znak a nepouzivat jej v aliasech
> jako znak "normalni" tak jak je to bezne.

No prave: to by bylo asi dosti neprakticke, zvlast pouzivaji-li se napr.
adresy typu jmeno.prijmeni - pak by se treba vsem Janum smerovalo na 1 misto.

> 	Myslim, ze by to slo napsat i jako specialni vlastnost pouze pro pripad
> "novak.???"

To jsem prave uvedl.

> 	Celkove mi ale pripada neorozumne podporovat nejake "nestandardni"
> reseni kdyz na dane platforme existuje reseni obvykle a pouzivane (tedy
> myslim tim "plus" jako oddelovac).

Nenarazi-li to na jina omezeni, tak ano, ale nemusi to byt vzdy mozne nebo
ucelne.
--
                                                Lubos Kaspar