OT: posilani SMS

Tom Mueller tom na cnb.cz
Pátek Prosinec 8 09:38:17 CET 2000

> mam takovy problemek - pri  posilani mailu na mobil z cronu a php scriptu se
> stale casteji stava, ze mail zustane viset ve fronte.
>
> Duvody byvaji ruzne, nejcasteji "timed out..." a "read error from..."
> "...sgs21.eurotel.cz"
>
> Chapu to dobre tak, ze euroteli SMTP server nestiha?

Podle me Eurotel v poslednich dnech neco u sebe predelava a diky tomu
ma svuj SMTP server semo tamo mimo provoz. Ja jsem se toho vsim poprve
vcera nekdy kolem obeda.

Nicmene z drivejsi zkusenosti musim za sebe rict, ze Eurotel dorucoval
e-mail -> SMS vyrazne rychleji a spolehliveji nez Paegas. Trosku na zavadu
se mi ale zdalo to, ze kdyz uz jsem za den dostal 100 smsek z e-mailu, tak 101. a dalsi sly u EuroTelu do cerny diry a odesilatel (vlastnik jobu pousteneho
cronem) se nedozvedel ze zpravu jiz nedorucil.

Doufam, ze EuroTel to brzo spravi a fungovani gatewaye e-mail <-> SMS
nezhorsi.

btw: Mozna pripravuji neco proti spamu. V posledni dobe mi totiz nejak
moc znamych sdelilo, ze dostavaji spam z e-mailu na mobily.

> Co mam zmenit v konfiguraci sveho sendmailu, abych nemusel jednou za cas
> spoustet sendmail -bd -q1s , coz celkem spolehlive a relativne rychle
> ../mqueue vysype?

-bd	spusti sendmail jako daemon, ktery posloucha na smtp portu
	a startuje sve kopie pri prijeti spojeni

-q<cas>	v danem casove intervalu projede frontu a zkusi ji dorucit

Bezne se spousti sendmail tedy napr. sendmail -bd -q30m, coz spusobi
ze on sam kazdych 30 minut probere frontu a nemusim to delat rucne.

Jednorazove probrani fronty se dela: sendmail -q
__
TM