Kopie emailů a SMTP

David Rohleder davro na ics.muni.cz
Neděle Prosinec 10 21:28:18 CET 2000

petrsi na jcu.cz (Petr Simek) writes:

> Hmm to je zajimave, ale jak by jste podle tohohle posuzoval email adresu
>
>                        clovek na firma.cz
>
> Co je prvni ? Technicky, podle DNS resolvingu, je to toplevel domena cz
> pak subdomena firma a pak jmeno cloveka. Zapsane je to ale obracene.
> Znamena to bud ze vsechny adresy jsou firemni nebo vsechny soukrome ?

Byt clovekem rozhodujicim o odposlouchavani e-mailu, tak udelam
minimalne nasledujici:

1. vytvorim kazdemu uzivateli dve schranky, jednu firemni, druhou
   soukromou
2. informuji vsechny zamestnance, ze posta prichazejici a odchazejici
   z firemniho uctu je zalohovana. Zaroven je upozornim na to, ze k
   soukrome korespondenci mohou pouzivat soukromy mail, ktery neni
   zalohovan.

Dalsi moznost, ponekud osemetna je nasledujici:

Postovni tajemstvi se vztahuje na zasilky v dobe prenosu postou. Po
doruceni do schranky a precteni uzivatelem neni tato posta uz v
podstate v postovnim retezci a mohl bych ji zalohovat z uzivatelovych
folderu.

Ovsem kdyby se soudce neridil presnou literou zakona, ale v duchu
zakona, tak vam to stejne nepomuze.

> Myslim ze timle prave potvrzujete to co jsem drive uvadel. Neslo o to zda
> tyto odposlechy/zaznamy lze pouzit pro nejake dokazovani u soudu, ale o to
> zda pred soudem nemuze skoncit firma ktera je dela. A podle vyse uvedeneho
> jsem pochopil ze asi nesoudili tu sefovou pro porizeni nahravky.

Asi proto, ze se jednalo o obcansky spor. Pokud by dotycny pracovnik
podal trestni oznameni, pak by mohla zasahnout policie ve smyslu
poruseni telekomunikacniho tajemstvi.

> Ja si taky myslim ze pokud neslo o trestny cin ale o pracovne pravni spor,
> tak pripoustet elektronicky zaznam porizeny jednou stranou sporu jako
> dukaz muze byt osemetne.

Myslim, ze nelegalne porizene dukazy by nemely platit ani v trestne
pravnim rizeni.

Brno, Czech Republic