Kopie emailů a SMTP

Petr Simek petrsi na jcu.cz
Neděle Prosinec 10 20:20:32 CET 2000

On Sun, 10 Dec 2000, Dan Lukes wrote:

> 	No, nikoliv ...
>
> 	To mate jako s postou a telefonem - pokud je na obalce po pripadnem
> osloveni napsano nejprve jmeno firmy a pak teprve jmeno cloveka nemusi
> se sekretarka pri otevirani niceho obavat - dopis byl adresovan firme,
> pricemz jmeno cloveka je doplnujici udaj. Pokud to bude napsano obracene
> a sekretarka to (bez svoleni adresata) otevre, riskuje soudni spor,

Hmm to je zajimave, ale jak by jste podle tohohle posuzoval email adresu

                       clovek na firma.cz

Co je prvni ? Technicky, podle DNS resolvingu, je to toplevel domena cz
pak subdomena firma a pak jmeno cloveka. Zapsane je to ale obracene.
Znamena to bud ze vsechny adresy jsou firemni nebo vsechny soukrome ?

> [...]
> firemni postu a tedy poruseni listovniho tajemstvi bylo neumyslne.

> 	Mimochodem, udajne v cechach probehl pred par mesici proces (rozsudek
> jsem nevidel, tedy je to neoverena informace) kdy zamestnanec firmu
> porusil anti-konkurencni klauzuli sve smlouvy a jeho sefova ho, protoze
> mela prislusne telefonicke hovory z firemniho aparatu nahrane jej
> okamzite propustila. Soud, ktery se pote konal pry odmitl nahravku
> pripustit jako dukaz protoze byla porizena nezakonne a vypoved zrusil
> (nepochybuji, ze ho za chvili vyhodili pro neco jineho).

Myslim ze timle prave potvrzujete to co jsem drive uvadel. Neslo o to zda
tyto odposlechy/zaznamy lze pouzit pro nejake dokazovani u soudu, ale o to
zda pred soudem nemuze skoncit firma ktera je dela. A podle vyse uvedeneho
jsem pochopil ze asi nesoudili tu sefovou pro porizeni nahravky.

> 	Samozrejme, jiny soud se muze v techto pripadech rozhodnout zcela jinak
> a skutecne jde do znacne miry o to kdo ma jakeho pravnika, kolik let je
> soudci a jak se rano vyspal ...

Ja si taky myslim ze pokud neslo o trestny cin ale o pracovne pravni spor,
tak pripoustet elektronicky zaznam porizeny jednou stranou sporu jako
dukaz muze byt osemetne.