DSN - jak zakazat "receipts" pro urcite adresy / aliasy ?

Vladimír Solnický solnicky na tmp.cz
Středa Únor 16 14:59:48 CET 2000

16. 2. 2000 napsal(a) Michal Safranek na téma ,DSN - jak zakazat "receipts"...:

MS> DD,
MS> prave stojim pred problemem, jak zakazat DSN receipts pro nektere adresy
MS> (aliasy ve .forward) aby tim sendmail nebonzoval obsah .forward souboru
MS> (pripadne list adresy) ... nevi te nahodou, jak na to? (op.me jsem procetl,
MS> nicmene jsem to nenasel).

Rekl bych, ze to z principu definice DSN nejde. radeji si prectete
prislusne RFC, ale pokud si dobre pamatuji, tak server tim, ze v reakci na
EHLO vypise identifikacni retezec rozsireni ,,DSN`` slibuje, ze pripadny
pozadavek na DSN vyridi. Nemuze tedy pote rici, ze nejaky nevyridi
(ignorovani pozadavku i odmitnuti pozadavku specifikace zakazuje, pokud uz
jsem deklaroval, ze ho vyridim (nebot predchozi server se podle toho
zaridil -- to je duvod) a v dobe, kdy deklaruji svoji schopnost a ochotu
vyridit pripadne pozadavky an DSN, jeste nevim, kdo je odesilatelem ani
kdo je prijemcem.

Takze mate jedinou volbu: DSN zakazat nebo DSN povolit i pro presmerovani.
Take je asi mozne presmerovani resit jinak (pres procmail, Mprocmail a
pod.), takze poslednim serverem v rade bude Vas a bude vracet typ
,,relyed``. Nebo muzete prinutit svuj sendmail, aby vzdy vracel ,,relyed``
jeste pred pripadnym lokalnim dorucovanim.

Mimochodem, pokud by bylo mozne se rozhodovat o prijeti nebo odmitnuti
pozadavku na zaklade jednotlivych odesilatelu a prijemcu, nechtel bych
navrhovat kod, ktery by u MTA o jeden drive v arde rozhodoval, kdy se ma
poslat ,,relyed`` a kdy to bylo predano.

S pozdravem

V. S.
--
Mgr. Vladimír Solnický <solnicky na tmp.cz>, odd. systémové administrace ÚIT,
TMP -- Tel. montáže Praha, a. s., Šenovská 434, 182 03 Praha 8-Ďáblice, CZ,