ORBS

Zdenek Sindelar prcek na io.pinknet.cz
Středa Leden 26 20:19:39 CET 2000

> Proti orbs je tezky souboj :-) Pokud pro nekoho relayujete, jste tak
> trochu zodpovedny za jeho konfiguraci; nic vam nebrani pouzit
> vlastni orbs-like tester, a odmitnout relayovat pro ty, kteri si
> neumeji smtp nastavit... Nebo jim to i nastavit sam...

A kdo si vlastne panove z ORBS mysli ze jsou? Bohove a spasitele
internetu? Jeste bych bral RBL, kam cloveka zaradi, pokud pres nej
skutecne protecou nejake spammy, ale zarazovat ho na nejaky black list
preventivne se mi zda trochu prehnane.
Mimochodem, doporucuji k precteni http://free.rzp.net
Je to sice vztazene k RBL, ale myslim ze pro ORBS to plati v jeste vetsi
mire.

> Z druhe strany ja jako obet spamovani se proste chci branit proti
> spamum odeslanym z open relay (tech bylo kolem 90%, kdyz
> jsem si delal statistiku). Je mi jedno, pres kolik mezi-relays to pak
> projde - proste to blokuju (a pripadne udeluju vyjimky z pravidla pro

A vy vazne myslite ze cca 130 000 serveru v databazi ORBSu pokryva vsechny
otevrene SMTP relay v internetu?

> seznam.cz, post.cz a podobne stroje, s nimiz holt mluvit
> _potrebuju_)...

No prave ... a takovychto serveru, kde se k praktikam ORBS a RBL nepripoji
(protoze z technickych duvodu dost dobre nemohou), bude stale dost. A
"bohuzel" to budou prave servery tohoto typu, ktere si nebudete moc
dovolit ignorovat (pokud se budete chtit domluvit s jejich uzivateli).
Je jiste jednodussi prehazovat vinu na spravce serveru, protoze ti jsou
narozdil od spammeru snadno vypatratelni ... ovsem reseni problemu
spammingu to neni.

Zdenek Sindelar (Prcek)
E-mail: Zdenek.Sindelar na pinknet.cz
WWW:    http://projekt.pinknet.cz/                          Projekt PinkNET
Tel:    +420 603 220 110                                 ...on every screen
SMS:    Zdenek.Sindelar na sms.paegas.cz