ORBS

Petr Novotny Petr.Novotny na antek.cz
Středa Leden 26 21:35:38 CET 2000

On 26 Jan 00, at 20:19, Zdenek Sindelar wrote:
> A kdo si vlastne panove z ORBS mysli ze jsou? Bohove a spasitele
> internetu?

To jste si precetl kde?

Vytvareji feed podle vlastnich predstav. A mimochodem, ty
predstavy nejsou nespravne...

> Jeste bych bral RBL, kam cloveka zaradi, pokud pres nej
> skutecne protecou nejake spammy, ale zarazovat ho na nejaky black list
> preventivne se mi zda trochu prehnane.

Spatne nakonfigurovany program znamena, ze z nej budou
prichazet spatne veci. Lze se s takovym strojem preventivne
nebavit.

Jinak, skutecne si myslite, ze ORBS enumuje vsechny stroje na
internetu od 0.0.0.0 do 255.255.255.255 a zarazuje vsechny open
relays, ktere najde? Ne. Nekdo je na ten stroj musi upozornit. V
97% pripadu je na ten server nekdo upozorni, kdyz skrz nej
protece spam.

RBL ma velkou nevyhodu, ze jeho administratori pozaduji nejake
dukazy korespondence s administratorem stroje, z nejz prisel
spam (pokud mozno vcetne telefonicke). To kuprikladu vylucuje,
aby se tam objevil jakykoliv stroj z domeny .cz - proste proto, ze
admin RBL nemluvi cesky :-)

Lze tez pouzit RSS; tam zarazuji stroj az po shlednuti hlavicek
spamu. Tedy nikdo tam neni "preventivne".

> A vy vazne myslite ze cca 130 000 serveru v databazi ORBSu pokryva vsechny
> otevrene SMTP relay v internetu?

Ne. Ovsem mnostvi spamu v mem mailboxu se snizilo asi na 5%
puvodniho mnozstvi.

On totiz kdyz nekdo zacne treba z dialupu rozesilat milion mailu,
tak mu to trva par hodin. Za tu dobu se ten relay do orbs spolehlive
dostane :-)

> No prave ... a takovychto serveru, kde se k praktikam ORBS a RBL nepripoji
> (protoze z technickych duvodu dost dobre nemohou), bude stale dost. A
> "bohuzel" to budou prave servery tohoto typu, ktere si nebudete moc
> dovolit ignorovat (pokud se budete chtit domluvit s jejich uzivateli).

US-based servery tyto problemy nemaji. Bud se administratori
ORBS boji, ze na ne prijde americkej agent, anebo hotmail.com
umi zaridit freemail, aniz by byl open relay.

Co treba SMTP-after-POP? SMTP-AUTH?

> Je jiste jednodussi prehazovat vinu na spravce serveru, protoze ti jsou
> narozdil od spammeru snadno vypatratelni ...

Pokud spravce neni liny (a hlavne pokud mu jeho sef nedava
neresitelne pozadavky), tak problem vyresit lze.

Petr Novotny, ANTEK CS
Petr.Novotny na antek.cz
http://www.antek.cz
PGP key ID: 0x3BA9BC3F