mqueue problem

Petr Kolar Petr.Kolar na vslib.cz
Úterý Červen 13 18:53:00 CEST 2000

Jiri Licek <jirka na sunweb.cz> wrote:
> dnes se mi stalo, ze /var/spool/mqueue byla nacpana maily s priznakem
> deffered, stroj reagoval mirne receno ztuhle a nezvladal "vysypani" fronty.
>
> Pomohl stop sendmailu a spusteni sendmail -bD -q

Pomohl spis restart sendmailu nez sachovani s volbami, viz dalsi odpoved
v threadu.

> Co je pricinou takoveho stavu - nedostatecny vykon stroje, na kterem bezi
> muj sendmail nebo nejaky vliv zvenku?

Spatne chovani sendmailu pri dlouhe fronte. Fronta se mohla zaplnit napr.
kvuli vypadku site (u vas nebo u nekoho, komu se sendmail snazil dorucit
spoustu dopisu), zasilani velkeho mnozstvi zprav o nedorucitelnosti na
neexistujici (treba zfalsovanou) adresu, apod.. Postfix a qmail udajne
takove situace zvladaji lepe, autori sendmailu se zatim snazi snizit pocet
lookupu v lokalnich dbm databazich :-( - viz moje nedavne poznamky
k lookupu pres virtusertable pouze pro domeny z $=w.

                                                    S pozdravem
--
                          ***  Petr Kolar  ***
             Phone: +420-48-535-2371   Fax: +420-48-535-2229